یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وقف

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۸ موقوفه با نیت حوزه‌های علمیه در خراسان شمالی به ثبت رسیده است، گفت: همایش "وقف و حوزه علمیه" فردا، ۱۱ آبان، در بجنورد برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خراسان شمالی، گفت: این همایش صبح روز سه‌شنبه 11 آبان ماه (فردا)، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و تقدیر از واقفان نیک اندیش با حضور مدیرکل اوقاف استان، مسولان، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و واقفان حوزه های علمیه، با مشارکت اداره کل اوقاف خراسان شمالی برگزار می شود.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه وقف به عنوان صدقه جاری می تواند متضمن دنیا و آخرت افراد باشد، گفت: استفاده از ظرفیت حوزه‌‌های علمیه برای ترویج سنت حسنه وقف بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از راه‌های توسعه و ترویج سنت حسنه وقف ورود علما به این بخش می تواند باشد.

وی با بیان اینکه وقف یکی از پشتوانه‌‌های اصلی در حوزه دین محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اگر پیشینه وقف را بررسی کنیم متوجه می شویم موقوفاتی که در دوره‌‌های مختلف در موضوع‌‌ های حوزه دین و حوزه‌‌های علمیه وجود داشت، بسیار زیاد بود.

حجت الاسلام مهرپویان با تاکید بر اینکه حوزویان باید سنت حسنه وقف را بیشتر ترویج و تبلیغ کنند، گفت: اداره حوزه های علمیه از گذشته در کنار وجوهات شرعیه، مبتنی بر موقوفات نیز بوده است، لیکن اکنون وقف در موضوع حوزه علمیه مورد غفلت واقع شده که البته در سال های اخیر پیگیری هایی در این خصوص انجام شده است.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف، گفت: تاکنون 58 موقوفه با نیت حوزه‌های علمیه در خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha