چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی، با تاکید بر این که اربعین رزمایش معنوی و سیاسی همراهی با ولایت است، از اعزام ۲۱۰ طلبه، استاد و مدیر حوزوی استان به رزمایش همدلی با ولایت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بجنورد، با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به خراسان شمالی، این استان مرکز استعدادهاست،  گفت: شمار طلبه های امسال این استان به  یک هزار و 300 طلبه رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه افزود: براساس برنامه ریزی ها 210 طلبه، روحانی، استاد و مدیر از این استان، در رزمایش معنوی، سیاسی و حماسه همدلی و همراهی با ولایت شرکت خواهند کرد و افتخار ترویج معارف عاشورا را در معیت زوار آقا اباعبدالله الحسین (ع) را خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور پر شور آحاد جامعه اسلامی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: این حرکت پر برکت نوای عملی " أَيْنَ الْحَسَنُ " و " أَيْنَ الْحُسَيْنُ" است که در دعای ندبه می خوانیم و اگر در زیارت معروف جامعه کبیره می‌خوانیم "ذِكْرُكُمْ فِي الذَّاكِرِينَ" آن را در این ایام به ذکر عملی تبدیل می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی تصریح کرد: حضور پر شور زائران پیاده اربعین و مشارکت همه جانبه برای برگزاری این مراسم، نمونه "بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ نَفْسِي وَ أَهْلِي وَ مَالِي"؛ زائران در این ایام به صورت مقدماتی این دعا را تمرین می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: اگر برگزاری رزمایش‌های گوناگون برای محک زدن میزان توانمندی قدرت‌ها است، این حضور سیاسی و معنوی اعلام آمادگی برای حضور در رکاب ولایت در مقابل طاغوت‌های عالم است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha