سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، پیاده روی عظیم اربعین را تجلی همبستگی بین المللی در مقابله با جریان استکباری توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش یاوران رسانه ای اربعین حسینی که در مجتمع یاوران مهدی (عج)جمکران برگزار شد، با اشاره به لزوم اهتمام ویژه رسانه ای به پوشش ابعاد مختلف حماسه بزرگ اربعین اظهار داشت: ما باید بتوانیم در درجه اول مردم را با هدف اصلی اربعین که شناخت دقیق هدف و آرمان مقدس سیدالشهدا(ع) است به خوبی آشنا کنیم.

وی افزود: به لطف الهی در سال های اخیر یک حرکت عظیم و برجسته در سطح بین المللی را شاهد هستیم که حتی دشمن را حساس کرده و برای آن برنامه ریزی می کند تا به زعم و خیال باطل خود از عظمت آن بکاهد.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با تاکید بر این که باید متناسب با اهداف اربعین برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم، گفت: ما اگر می خواهیم با جهل و گمراهی و ظلم و ستم مبارزه کنیم باید توجه داشته باشیم که زنده نگاه داشتن اربعین حرکت در این مسیر است چه آن که این مهم در واقع نه فقط بیعت با اباعبدالله الحسین(ع) بلکه بیعت با همه ائمه است و این که ما در مسیر سیدالشهدا(ع) هستیم و از این راه برنمی گردیم.

وی با اشاره به لزوم پررنگ کردن جریان مقابله با ظلم و نفاق و زور و تزویر به برکت دستگاه عظیم امام حسین(ع) ابراز داشت: آنچه مسلم است این که ما باید در برابر مستکبران جبهه گیری و موضع گیری داشته باشیم و این درسی است که از سیدالشهدا(ع) فرا گرفته ایم و این مساله باید به طور خاص در اربعین نمود و تجلی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین با بیان این که اربعین باید تجلی هر چه بهتر همبستگی بین المللی مسلمانان و حتی غیر مسلمانان در مقابله با ظلم و جریان استکباری باشد، گفت: ما باید کاری کنیم که سال به سال این حرکت عظیم به یک برنامه ضد استکباری فراگیر در عالم تبدیل شود و در عین حال به نقطه وحدت میان شیعه و سنی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: البته قضیه وهابیت کاملاً متفاوت از اهل سنت است چرا که رمز پیوند شیعه وسنی همانا محبت به اهل بیت(ع) است و حقیقتاً اگر این را دنبال کنیم اربعین می تواند به وحدت بین مسلمین و مستضعفان جهان تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از اصحاب رسانه خواست که با حداکثر توان خود بُعد بین المللی و استکبارستیزی اربعین را برجسته کنند و گفت: همه با شعار استکبار ستیزی و روحیه اخوت و ایثار و برادری که در این مراسم وجود دارد باید کار کنیم و مراقب باشیم که دشمن از برخی حواشی به نفع خود و جریان باطل سو استفاده نکند.

وی افزود: از سویی دیگر می بایست زندگی جمعی و ایثار و فداکاری در این مانور بزرگ را نشان دهیم و این را به عنوان یک الگو به جامعه معرفی کنیم، چرا که اگر اهداف و جلوه های اربعین را برجسته کنیم بی شک می توانیم به مقابله با آفت ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در خاتمه گفت: نکته حایز اهمیت دیگر پرهیز جدی خرافه گرایی و بدعت هایی است که متاسفانه گاه عده ای آن را ترویج می دهند و این مناسب با شان و جایگاه شیعه و محبان اهل بیت(ع) نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha