جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
كاظمي

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بيان اينكه حوزه علميه، پشتوانه علمی در تدوین مبانی نظری سند بنيادين آموزش و پرورش است، تصريح كرد: دستيابي به هدف تدوين اين سند جز با همكاري حوزه علميه محقق نمي شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، دکتر کاظمی، امروز در دهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن همایش های حرم مطهررضوي(ع) برگزار شد، با اشاره به سند بنيادين در آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه، پشتوانه علمی در تدوین مبانی نظری را حوزه دانست و يادآور شد: روح و هدف بنیادین اين سند، دستیابی به حیات طیبه است که این موضوع جز با همکاری های نظری حوزه و آموزش و پرورش میسر نخواهد شد.

وي با بيان اينكه اصل بنیان های سند تحول بنیادین، محصول کار مشترک و نظارت بزرگان مي باشد تصریح کرد: با رجوع به سند تحول بنیادین، متوجه خواهیم شد که برای دستیابی به حیات طیبه، به تعلیم و تربیت در همه ساحت ها نياز داريم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اينكه شش ساحت در سند تحول بینادین، مشخص شده که اولین و مهمترین آن، ساحت تربیت دینی و اعتقادی است که حاکم بر دیگر ساحت ها می باشد، گفت: مهمترین نهادی که بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بینادین می تواند داشته باشد، نهاد حوزه و روحانیت است.

وي در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت های این اداره کل اشاره و ابراز داشت: تعمیق و گسترش فرهنگ نماز در میان دانش آموزان یکی از برنامه های استان بوده که در این راستا در 90 درصد مدارسی که مشمول برگزاری نماز جماعت هستند، این برنامه را داشته که 50 درصد آن با حضور روحانیون و مابقی با حضور دبیران پرورشی مدارس انجام می شود.

فعالیت 360 روحانی مستقر در مدارس آموزش و پرورش خراسان رضوی

نائب رئیس کمیته همکاری خراسان رضوی با بيان اينكه حدود 32 هزار دانش آموز را با حضور 850 روحانی به سرزمین های نور در سال گذشته اعزام شده اند، خاطرنشان كرد: حدود 360 روحانی مستقر در مدارس آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور دارند كه برگزاری کلاس تفسیر قرآن در روزهای جمعه با حضور هزار و 500 نفر دانش آموز از دیگر برنامه های اداره کل این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز كرد: برگزاری دروس تفسیر نهج البلاغه در شهرهای گوناگون با حضور امامان جمعه استان و دیدار با علما، فضلا و مراجع، از دیگر برنامه های اين اداره كل مي باشد.

وی با بيان اينكه تغییر مسیر فعالیت ها يكي ديگر از یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، اظهار كرد: گرایش دانش آموزان به فضای مجازی زیاد شده و خلأهای بسیاری وجود دارد و به همين علت به ارائه برنامه های مناسب نياز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha