پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منشور روحانیت

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به توطئه های مختلف دشمن با هدف ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت در طول تاریخ، گفت: علی رغم تلاش های شوم دشمنان، جایگاه معنوی و ارزشی روحانیت در جامعه اسلامی همچنان محفوظ مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در نشستی که با موضوع "وقف و روحانیت" در ساری برگزار شد، نفوذ کلام علما و روحانیان را در ترویج فرهنگ وقف در جامعه مهم و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: روحانیت بزرگترین و اثرگذارترین رسانه در ترویج فرهنگ وقف محسوب می شود.

وی با اشاره به توطئه های مختلف دشمن با هدف ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت در طول تاریخ، افزود: علی رغم همه این تلاش های شوم، جایگاه معنوی و ارزشی روحانیت در جامعه اسلامی همچنان حفظ مانده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مردم در طول تاریخ علما و روحانیان را پناهگاه امنی برای رفع احتیاجات مختلف خود می دانسته و می دانند، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره کنار مردم بوده و در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های جامعه گام برداشته است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که مردم کشورمان هیچ گاه خود را جدای از روحانیت و مرجعیت نداسته اند، افزود: اعتقاد قلبی مردم به جایگاه ارزشمند روحانیت موجب عزت و عظمت اسلام ناب شده است.

وی با بیان این که روحانیت در ترویج فرهنگ وقف رسالت خطیری بر دوش دارد، افزود: علما و روحانیت، پرورش یافتگان مکتب صادقین هستند و در ترویج فرهنگ وقف همواره نقش بسزایی داشته اند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران رسالت علما و روحانیت را همان رسالت انبیاء الهی برای تعمیق باورهای مذهبی و گسترش فرهنگ وقف بیان کرد و گفت: بیان، تفسیر آیات و روایات و ذکر آثار و برکات وقف از سوی روحانیت برای مردم نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ دارد.

وی با بیان این که مبلغان باید در منابر تبلیغی خود مردم را تشویق و ترغیب مردم به سنت حسنه وقف کنند، افزود: بی شک نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقشی اثر گذار است چرا که ضریب نفوذ کلام روحانیت به عنوان معتمد و امین مردم در جامعه بسیار بالا است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که وقف صدقه جاریه و از هدایای ماندگار خداوندی به انسان است، تصریح کرد: واقفان نیک اندیش با وقف اموال خود هر روز برای خود ثواب دنیوی و اخروی را رقم خواهند زد و برای همیشه از آثار و برکات وقف خود بهره مند خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، از روحانیت به عنوان مبلغان دین و مروجان احکام ناب اسلامی در جامعه یاد کرد و گفت: ترویج و دفاع از شاخصه اصلی این مکتب یعنی ولایت فقیه بر عهده روحانیت است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که وقف چشمه جوشان و پر برکتی است که افراد جامعه را در هر زمانی سیراب می کند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید در عرصه تبلیغ دین بر ضرورت نیاز جامعه به وقف های جدید در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و درمانی تأکید کنند.

وی با تأکید براین که روحانیت امروز وظیفه دارد مردم را به سمت همگرایی و وحدت دعوت کند، تصریح کرد: روحانیت در تاریخ موفق ترین قشری بوده که توانسته همواره وحدت و همدلی را در جامعه اسلامی حاکم کند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که دشمن همه توان خود را در جهت تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی به کار گرفته است، بیان داشت: امروز علما و روحانیت محور وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی محسوب می شوند. 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که متأسفانه وقف در جامعه اسلامی مظلوم باقی مانده است، خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه باید این سنت ارزشمند دینی را از مظلومیت بیرون آورند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha