یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/ امام جمعه شیروان با اشاره به نقش حوزه های علمیه و مراجع عظام در جامعه، گفت: اگر مراجع نباشند جان، مال و نوامیس مردم در خطر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین کوثری، صبح امروز در جمع خیّران، اساتید و طلاب حوزه علمیه شیروان، اظهار داشت: هنگامی که وظایف حوزه های علمیه را بصورت اعم بررسی می کنیم، جز خدمت و مهربانی به مردم را در آن نمی بینیم و هرکجا خدمتی بوده، سرمنشا آن خدمت یک روحانی بوده است، به طور مثال در ایام محرم که روحانیت برای تبلیغ به روستاها می‌رفتند مردم را تشویق به ساخت حمام عمومی می‌کردند و از خیرین برای این امر کمک می‌گرفتند.

وی با اشاره به هجمه های دشمن علیه روحانیت، گفت: امروز با تمام تخریب هایی که دشمن دارد، اگر روحانیت اصالت نداشت مضمحل می شد، ولی چون روحانیت دارای صداقت است، دشمن نتوانسته نقشه شوم خود را به ثمر برساند.

امام جمعه شیروان با بیان اینکه مردم این شهرستان در عرصه های خدمت رسانی، در سطح استان خراسان شمالی رتبه نخست را کسب کرده اند، افزود: در جشن گلریزان و آزادی زندانیان ستاد دیه استان، شیروان رتبه نخست را کسب کرد، همچنین در کمک به بازسازی عتبات عالیات، زکات و ... نیز اول شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به شیروان فرمودند "مردم شیروان مردمی هستند که در امتحانات سخت نمره قبولی دارند"، ابراز داشت: وجود 636 شهید در این شهرستان گواه همین فرموده معظم له است.

امام جمعه شیروان با اشاره به اینکه یکی دیگر از افتخارات این شهرستان وجود حوزه علمیه است که حدود نیم قرن فعالیت دارد، گفت: متاسفانه گاهی در بحث حوزه علمیه شیروان دچار غفلت شده است، چرا که حوزه های علمیه دولتی نیستند و ما در هیچ برهه ای از زمان سراغ نداریم که حوزه ها وابسته به دولت باشند.

وی با اشاره به اینکه طلاب فرزندان شما خیرین هستند، اظهار داشت: باید در وقت آسایش کمک کنیم تا در وقت گرفتاری خداوند نیز دستمان را بگیرد، حتی زکات ها را مستقیما می‌توانیم به حوزه‌های علمیه تحویل بدهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان تاکید کرد: اگر مراجع عظام تقلید و حوزه ها نباشند جان و مال و نوامیس مردم در خطر است، این خود نشانه نقش تاثیرگذار و بی بدیل روحانیت در جامعه است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha