پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نهج البلاغه

حوزه / معاون آموزش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان ازنا با اشاره به ضرورت انس طلاب با معارف ناب علوی، خواستار افزودن درس نهج البلاغه به دروس اصلی حوزه شد.

حجت الاسلام عادل مهدوی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه طرح حفظ قرآن کریم از ابتدای سال تحصیلی برای طلاب پایه اول این مدرسه آغاز شده است، گفت: در این طرح علاوه بر طلاب ورودی امسال، طلاب پایه های بالاتر نیز با علاقه خود به حفظ قرآن شرکت دارند.

وی با بیان اینکه در این طرح طلاب حفظ قرآن کریم را ، زیر نظر مدرسان قرآنی فرا می گیرند، تصریح کرد:طرح حفظ قرآن کریم بصورت مستمر در این مدرسه ادامه دارد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا همچنین با اشاره به تدریس درس نهج البلاغه به عنوان یکی از دروس اصلی در این مدرسه، خاطر نشان کرد: علاوه بر تدریس این درس در برنامه طلاب، کلاس فوق برنامه حکمت ها و خطبه های نهج البلاغه با تدریس حجت الاسلام بنیادی برای طلاب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی کیا با اشاره به ضرورت انس با قرآن کریم در بین طلاب، گفت: انس با کتاب انسان ساز الهی علاوه بر ایجاد آرامش روحی و روانی برای طلاب موجب رشد کیفیت تبلیغی طلاب خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی و نهج البلاغه باید به صورت ویژه در برنامه روزانه طلاب قرار گیرند افزود: منبع اصلی و اساسی مبلغان بهره گیری از آیات قرآن و مضامین کتب اهل بیت(ع) است و باید با نگاه ویژه ای این برنامه ها در مدارس علمیه دنبال شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha