یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرتضی خاکباز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری همایش وقف و حوزه های علمیه، ۱۱ آذرماه در خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، ظهر امروز و در آستانه هفته وقف، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه باید نهادهای دینی و فرهنگی برای ثبت موقوفات به منظور اجرای برنامه های خود همتی والا داشته باشند اظهار داشت: حوزه های علمیه با توجه به نفوذ معنوی در جامعه باید بتوانند موقوفات بیشتری را برای انجام برنامه های خود ثبت کنند و در این رابطه به همت مبلغان دینی و تبلیغ آنان در این راستا نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در هفته وقف برنامه های متعددی با دستگاه‌ها و نهادهای دینی و فرهنگی در راستای گسترش فرهنگ وقف پیش بینی شده است، افزود: ۱۱ آذرماه همایش وقف و حوزه های علمیه به منظور گسترش موقوفات حوزوی در خرم آباد برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان همچنین از برگزاری همایش عالم واقف در تاریخ ۱۷ آذرماه در خرم آباد خبر داد و گفت: این کنگره نیز با هدف معرفی عالمان واقف و معرفی دستاوردهای موقوفی بزرگان حوزه به مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ثبت موقوفات در حوزه سلامت گسترش چشمگیری یافته است، افزود: امروز بیشترین حمایت از جامعه پزشکی و سلامت از حوزه وقف بوده و فرهنگ سازی در این زمینه مؤثر بوده است.

وی به برگزاری نمایشگاه وقف در مصلی الغدیر خرم آباد و امامزادگان شاخص استان اشاره کرد و گفت:این برنامه نیز در روز ۱۲ آذرماه با هدف گسترش و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه صورت می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان برگزاری همایش یاوران وقف، نشست با اساتید دانشگاههای استان و... را نیز از دیگر برنامه های هفته وقف در استان عنوان کرد.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه در صدد هستیم تا موقوفات حوزوی را پلاک کوبی کنیم یادآور شد: در انجام این کار پیش بینی شده است نیت واقفان در موقوفات درج شود.

وی در پایان به درآمد ۲۰۰ درصدی امامزادگان استان و بقاع متبرکه از نذورات مردمی اشاره کرد و گفت: این نذورات نیز در راستای تجهیز و به‌سازی امامزادگان و امورات فرهنگی هزینه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha