پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه طبس

حوزه/ امام جمعه طبس اربعین را نماد عظمت شیعه دانست و بر ضرورت تبلیغ چهره به چهره طلاب و روحانیون در این همایش عظیم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس در گفتگو با خبرنگارحوزه در بیرجند اظهار کرد: بحث اربعین، در آموزه های دینی جایگاه بسیار بالایی دارد.

وی با بیان این که  پاسداشت زیارت اربعین در روایات و سیره اهل بیت مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در واقع سیره اهل بیت(ع) مبتنی بر زیارت اربعین، بوده است.

امام جمعه طبس با بیان این که محتوای زیارت اربعین، مشخص کننده اهداف امام حسین(ع) است و فضائل بی شماری برای آن ذکر شده است، گفت: جای بسی افتخار است که در سال های اخیر برشمار زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین افزوده شده و مردم اعم از مرد، زن، پیر، جوان، کودک و... از تمام کشورهای مسلمان و به ویژه ایران عازم کربلا و زیارت اربعین می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم اضافه کرد: خوشبختانه مردم متدین و ولایتمدار کشورمان نیز به بهترین نحو امکانات پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را فراهم می نمایند.

وی، نقش روحانیت را نیز در شناساندن اهداف سالار شهیدان بسیار موثر دانست و بیان کرد: آنچه مسلم است آن که تبلیغ چهره به چهره روحانیون، در بین کاروان های پیاده اربعین، سبب تبیین قیام امام حسین(ع) می گردد.

امام جمعه طبس ادامه داد: روحانیونی نیز در موکب ها مستقر هستند که به اقامه نماز، بیان احکام، بیان فضیلت های ائمه اطهار(ع)، بیان فضیلت های اربعین و پاسخگویی به مسائل شرعی می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم ضمن اشاره به جنایت های دشمنان ضد اسلام و به ویژه داعش، ابراز کرد: امسال هم حضور میلیونی مردم ایران و خصوصا طلاب و روحانیون در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان (ع)، اوج شکوه و علاقه مندی انسان های آزاده را به امام حسین(ع) را به نمایش می گذارد.

امامجمعه طبس از مراسم معنوی اربعین، به عنوان "نماد عظمت شیعه " یاد کرد و گفت: بدون شک، حضور چند میلیونی زائران حسینی در کنار هم در عراق  علی رغم تهدیدات تروریست های داعش نشان می دهد که شیعیان در پیگیری اهداف و آرمان های اباعبدالله الحسین(ع) هرگز کوتاه نخواهند آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha