یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مركز آموزش مهارنها

حوزه/ مرکز آموزش های علمی مهارتی حوزه علميه خراسان، تفاوت و امتیازات متعددی با سایر آموزشگاه های فنی و حرفه ای سطح استان دارد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام جعفر پسنديده، مسئول مرکز آموزش های علمی مهارتی حوزه علمیه خراسان، در جلسه هم اندیشی کادر آموزشی این مرکز، محور و تکلیف اين مرکز را تکریم فضلاء، تثبیت مهارت های خانواده ها و بلوغ استعدادها  عنوان كرد و با تاکید بر گسترش مهارت های هدف فضلاء و خانواده ها، ضرورت تعریف و تبیین جایگاه مرکز آموزش مهارت ها را جزو وظایف مهم آنها و تک تک طلاب و فضلاء بر شمرد.

وی، آشنا نبودن طلاب با امتیازات مرکز آموزش مهارت ها  را عامل تقلیل و تضعیف توان مهارتی و کاربردی طلاب و فضلاء عنوان و  خاطر نشان كرد: طلاب باید تفاوت ها و امتیازات مرکز آموزشی حوزه را نسبت به سایر آموزشگاه های آزاد سطح شهر تجربه کنند و بر مهارت های تخصصی و عمومی خود در راستای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی ، با نگاه حرفه ای و پشتوانه علمی تبلیغی توجه داشته باشند.

حجت الاسلام پسندیده در ادامه افزود: مرکز آموزش های علمی مهارتی حوزه علميه خراسان که تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای کشور فعالیت می کند، تفاوت و امتیازات متعدد و قابل ملاحظه ای با سایر آموزشگاه های فنی و حرفه ای سطح استان دارد که هر مهارت جو و دانش پژوه، باید نسبت به آنها آگاه باشد و از ظرفیت های فراهم شده به صورتي بهينه استفاده كند.

وي تخفيف 70 تا 50 درصدي را يكي از اين امتيازها و تفاوت هاي برشمرد و توضيح داد: در واقع مرکز آموزش مهارت ها به جای شهریه، از افراد خودیاری دریافت می کند که نسبت به فرد تعهد آوری و نظام مندی و نسبت به مجموعه تکلف و تشرف به دوره ها را در پي دارد.

مسئول مرکز آموزش های علمی مهارتی حوزه علمیه خراسان اضافه كرد: خوشبختانه در همین راستا ، مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، سرانه مهارتی به خانواده طلاب اختصاص داده که بخش کثیری از هزینه پرداختی و خودیاری را به مهارت آموزان عودت می دهد.

وي در تبيين ساير ويژگي هاي اين مركز، کلاس های مجهز و اختصاصی واحد آموزشی مهارتی  براي برادران و خواهران را عنوان و ابراز كرد: مدت زمان مفید و کاربردی و زمان بندی متناسب و لی هدفمند و سنجیده با توجه به درگیری های آموزشی تحصیلی و تبلیغی طلاب و فضلاء، نحوه و الگوی کاربردی تدریس و تشریح مباحث نظری و عملی و توجیه مهارت جو، توجه و انعطاف دوره ها به سمت سوی عملی بودن تا نظری بودن از ديگر مزيت هاي اين مركز آموزشي است.

حجت الاسلام پسندیده، اهتمام بر آموزش تمام سرفصل های درسی و حتی دغدغه اساتید و مرکز بر  افزایش وآموزش  سرفصل های آموزشی فراتر از معمول دوره، جلسات هم اندیشی  ماهانه و گاهانه با اساتید ، با نگاه و متد به روز شدن مرکز، کادر اجرایی توانمند، پرتلاش، متواضع، متبحر، همسو و همدل و  نيز رعایت جایگاه و شأن و شئونات مهارت جویان ، و اتخاذ خدمات و مساعدت های ویژه را از ديگر تفاوت هايي دانست كه در اين مركز نسبت به ساير مراكز مهارتي براي طلاب و فضلاي حوزه علميه در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به نگاه متفاوت در مقوله  و گردونه فعالیت آموزشگاه در زمينه سطح افزایش مهارتی متقاضی را از ديگر ويژگي ها نام برد و يادآور شد: اولویت حوزوی و یا داشتن روحیه حوزوی و مذهبی، اخلاق مدار و مستعد و متعهد و منظم و دارا بودن همه امتیازهاي مربی برتر و  باسابقه و تجربه در استفاده از مربیان از ديگر مزيت هاي اين مركز مي باشد.

گفتني است؛ مركز آموزش هاي علمي مهارتي حوزه علميه خراسان به نشاني خيابان آيت الله عبادي- بين عبادي 7و9 در طبقه فوقاني بانك انصار می باشد که جهت کسب اطلاعات بیشتربرادران با شماره 32280552 و خواهران نيز مي توانند با شماره 32280551 تماس بگيرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha