جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علامه طباطبایی

حوزه/ عضوشورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه علامه طباطبایی خود را وقف ترویج علوم دینی و الهی کرده بود گفت: این عالم فقید مکتب جامع علم، عمل، اخلاق و عرفان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی، عضوشورای  انقلاب فرهنگی ، ازشاگردان علامه طباطبایی در مراسم یادواره علامه طباطبایی در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه علامه طباطبایی  خود را وقف ترویج علوم دینی و الهی کرده بود گفت: این عالم فقید مکتب جامع علم، عمل، اخلاق و عرفان بود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ، با اشاره به کتاب رسالت ولایه  علامه طباطبایی گفت:  ایشان این ،رساله را در تبریر نوشتند ، کتابی که جلوه گاه خدا را در آن می توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  احمدی اظهار داشت: علامه طباطبایی عالمی جامع بود که در علوم مختلف نظریاتی داشتند.

وی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی با اینکه ترک زبان بودند اشعار فارسی زیبایی سرودند، از علاقه خود به علامه گفت:  از سال 1336 شاگرد ایشان بودم هنوز هم با علامه طباطبایی زندگی می کنم و شاگرد ایشان هست  .

 وی ادامه داد: علامه طباطبایی چیزی از تخصص خود در زمینه ریاضیات و علوم غریبه به زبان نمی‌آورد، اما در لابه‌لای صحبت‌هایش می‌شد فهمید که از این علوم سخن می‌گوید.

همچنین حجت‌الاسلام کاوس روحی، دبیر علمی یادواره علامه طباطبایی نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری و نامگذاری این یادواره در مسابقات قرآن دانشجویی، معرفی هر چه بیشتر علامه به عنوان بهترین الگو و نمونه برای دانشجویان است.

وی اضافه کرد: علامه طباطبایی هر آنچه را که در طول عمر خود آموخت، ذخیره و از آن در طول عمر شریفش استفاده کرد. این عالم برجسته در رشته‌های مختلف صاحب‌نظر بود و تاکنون نوشته‌های فقهی‌اش منتشر نشده است.

خاطرنشان می گردد: در این مراسم٬ نجمه سادات طباطبایی، حجت‌الاسلام و المسلمین قدوسی و محمد جواد قدوسی از اعضای خانواده علامه طباطبایی حضور داشتند و در پایان مراسم٬ لوح یادبود و تندیس یادواره به آن‌ها اهدا شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha