جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ بهایی

حوزه/ علمای عامل در طول تاریخ اسلامی در بزنگاه ها حقانیت دین اسلام را بر همگان روشن نموده و بر این حدیث شریف نبوی صحه گذاشته اند که حضرتش فرمود: علماء امتم از انبیاء بنی اسرائیل برتر هستند.

خداوند متعال در قرآن می ‌فرماید:

آیه:

«فَأَلْقى‏ عَصاهُ فَإِذا هِيَ ثُعْبانٌ مُبين» (اعراف، 107)‏

 آینه:

حکایت؛ در محبوب القلوب اشكورى نقل شده است: به شاه عباس گزارش مى ‏دهند شيخ بهايى، شيخ الاسلام عصر، در معركۀ معركه ‏گيرها شركت مى‏ كند. اين خيلى سنگين بود كه شيخ الاسلام عصر چنين كارى انجام دهد.

روزى در جلسه ‏اى كه شيخ بهايى هم حضور داشت، بعضى از سفراى خارجى كارهاى غير عادى انجام مى ‏دهند و شاه عبّاس مرعوب مى ‏شود. سفير مسيحى هم از اين كار غير عادى استفاده تبليغى مى ‏كند و مى ‏گويد: اين كارها از دست علماى مذهب ما بر مى ‏آيد و دست شما از اين چيزها خالى است.

در اين هنگام شيخ بهايى در مجلس شاه پايش را دراز مى ‏كند و چاقچولش را در مى ‏آورد و مى ‏اندازد و اژدها مى ‏شود. سفير از وحشت فرار مى ‏كند و شيخ بهايى آن را مى ‏كِشد و دوباره چاقچول مى ‏شود.

سپس شيخ بهايى مى‏ گويد: چنين امورى نزد علماى اسلام ارزش و قيمتى ندارد. شأن علماى اسلام أجلّ از اينهاست. اين کار، كار معركه‏ گيرهاست. اين كار را ديروز معركه ‏گيرها انجام مى ‏دادند و من از آنجا ياد گرفتم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بسیجی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    با سلام عکسی که زدید منسوب به صدرای شیرازی است