جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: به‌یقین حرکت پیاده‌روی اربعین به‌عنوان برجسته‌ترین حرکت استکبارستیزی بشریت است که حاکی از پیوند عمیق مردم با قیام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به آثار و فضیلت‌های زیارت اربعین برای همه مسلمانان، اظهار داشت: بر اساس روایات وارده، زیارت اربعین از سفارش‌های پیامبر(ص) به جابر بوده که در روز اربعین به زیارت امام حسین(ع) برود و ازآنجایی‌که این صحابه به سفارش حضرت رسول در سالیان متمادی عمل کرده است، سیره‌ای را نهادینه کرد که در این روز مردم به زیارت آقا اباعبدالله الحسین(ع) مشرف شوند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این‌که زیارت اربعین حسینی، یکی از نشانه‌های ایمان است، گفت: در دوره امام عسکری(ع)، زیارت اربعین، به‌عنوان نشانه‌ایمان معرفی شد و پس از آن هرچه از تاریخ عاشورا جلوتر آمدیم، زیارت اربعین شاکله قوی و تر و محکم‌تری به خود گرفت تا امروز که هرساله میلیون‌ها عاشق راهی دیار کرب و بلا می‌شوند.

*مغناطیسی با نام حسین(ع)....

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، اربعین را کمال عاشورا و کمال عاشورا را پیوند مردم به قیام اباعبدالله الحسین(ع) برشمرد و تصریح کرد: اینکه مشاهده می‌کنیم میلیون‌ها زائر، هرساله در طریق حسین(ع) گام برداشته و صدها کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند، حاکی از آن دارد که مغناطیسی قوی با عنوان «حسین(ع)» آنها را فراخوان کرده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، عصر کنونی را عصر استکبارستیزی و بیداری امت‌ها و همچنین مقدمه الجیش دولت کریمه حضرت ولی‌عصر(عج) دانست و اظهار داشت: به‌یقین حرکت پیاده‌روی اربعین به‌عنوان برجسته‌ترین حرکت استکبارستیزی بشریت است که حاکی از پیوند عمیق مردم با قیام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) است.

*پیاده‌روی اربعین تجلی آمادگی انسان‌ها برای ظهور حضرت حجت است

وی با بیان این‌که حرکت پیاده‌روی اربعین، نشانه‌ای بر آماده‌سازی جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت است، اذعان داشت: وقتی قریب به 30 میلیون انسان از کشورهای مختلف با ادیان گوناگون و شور و شوق بی وصف، برای پیوند با قیام سیدالشهداء(ع) حرکت کرده و خودشان را به کربلا می‌رسانند، حاکی از آن دارد که همه ملت‌ها، در حال آماده‌سازی خویش برای ظهور منجی رهایی‌بخش هستند.

*اربعین حسینی همایش بزرگ انسان‌های استکبارستیز است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، اربعین را یک همایش بزرگ انسان‌های استکبارستیز و نماد حرکت ملت‌ها به‌سوی بیداری و رها شدن از ظلم و ستم جهانی برشمرد و گفت: دشمن این پیام را به‌خوبی از ملت‌های مسلمان دریافت کرده که زمان نابودی‌اش نزدیک بوده و دیگر نمی‌تواند همچون گذشته ملت‌های مستضعف را زیر سلطه خود درآورند؛ چراکه مردم پیام هیهات من الذله امام حسین(ع) را به‌خوبی دریافت کنند.

*ملتی که آماده شهادت باشد، از تهدید نمی‌ترسد

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به حوادث تروریستی رخ داده در عراق، اظهار داشت: روش دشمن این است که با ایجاد ارعاب و وحشت، جلوی قیام انسان‌ها را بگیرد، به همین دلیل تصور می‌کند که با انفجار و یک سری حملات تروریستی مردم را با مرگ بترساند! اما امتی که شهادت برای آنها افتخار بوده و مرگ برای آنها حیاتی دوباره است، هیچ‌گاه به خاطر تهدید به مرگ، از معرکه فرار نمی‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: امت ما نه امروز که دشمن صفاکی همچون آمریکا آنها را تهدید می‌کند؛ بلکه در همه عصرها و در همه نسل‌های خودش با درسی که سید و سالار شهیدان گرفته، حیات را «العقیده و الجهاد» دانسته و با فریاد «هیهات من الذله» مرگ را در آغوش می‌گیرد.

*وظایف مبلغین در پیاده‌روی اربعین....

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان با اشاره به وظایف مبلغین در تبلیغ پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه مبلغین در همایش میلیونی اربعین حسینی، پیوند مردم با نهضت حسینی است؛ بدین‌صورت که معرفت و بصیرت مردم نسبت به امامت، ولایت، مهدویت و عاشور را افزایش داده و بیان کنند که همگان باید برای دفاع از مظلوم و حق آماده باشند تا إن‌شاءالله زمینه برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha