سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
هتک حرمت به مسجد و کلیسایی در اتاوا

حوزه/ مسجد و کلیسای شهر اتاوا، پایتخت کانادا، شبانه مورد حمله شعارنویسی قرار گرفته و مهاجمان شعارهای ضدسیاه‌پوستی و صلیب شکسته فاشیستی بر درب دیوار این مراکز نوشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از نشنال پست، شهر اتاوا، پایتخت کانادا بار دیگر شاهد هتک حرمت و شعارنویسی بر روی در و دیوار مراکز مذهبی بود. و این بار مسجد شورای مسلمانان اتاوا و کلیسای متحد پارکدل در خیابان نورث وست مورد حمله قرار گرفته و مهاجمان اقدام به نوشتن شعارهای نژادپرستانه ضدسیاه‌پوستی و صلیب شکسته فاشیستی بر درب این مراکز مذهبی کردند.

دکتر آنتونی بیلی، کشیش این کلیسا در این باره گفت: متاسفانه فضای جامعه کنونی ما نژادپرستان را جسور کرده است. و من فکر نمی‌کنم که تنها یک فرد و یک گروه در این کار دست داشته باشند، بلکه عناصری در شهر ما وجود دارند که در ترویج این نوع سخنان نفرت محور مشارکت دارند.

وی در ادامه افزود: من می‌دانم که برادران ما در جامعه اسلامی مرتبا شاهد چنین حوادثی هستند و در بسیاری موارد نیز حتی این اقدامات را گزارش نمی‌کنند زیرا نگران سرایت آن به سایرین هستند.

در همین راستا شوری ملی مسلمانان کانادا، سیل حملات علیه مسلمانان را محکوم کرد. احسان گردی، مدیر اجرایی این شورا گفت:

ما مردم کانادا در کنار یکدیگر در مقابل تمامی اشکال نفرت و کینه که ترس و ارعاب را ذره ذره به جامعه تزریق می‌کنند، ایستاده‌ایم. ما به داشتن جامعه‌ای فراگیر افتخار می‌کنیم و با اتحاد و همدلی در مقابل کسانی که به دنبال ترویج جهل و تعصب درجامعه هستند ایستادگی می‌کنیم.  

گفته می‌شود که هفته پیش نیز دو مرکز مذهبی یهودیان نیز مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha