جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امر به معروف

حوزه/ ایجاد یک جامعه صالح و دینی بدون در نظر گرفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر نیست؛ تداوم دین اسلام مستلزم اجرای حدود و قوانین الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام علی نصیری امروز به مناسبت هفته بسیج در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: طلاب بسیجی باید با ترویج امر به معروف و نهی از منکر تقوی و ایمان را در جامعه نهادینه کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه ادامه داد: امر به معروف کمک به حفظ ارزش های انقلاب است و این مهم با تواضع، حلم، صبر و بردباری در طلاب بسیجی امکان پذیر است.

این  محقق حوزوی بیان داشت: نهی از منکر باید صادقانه و از قلب برخیزد تا تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد، لذا طلاب قبل از دعوت مردم به امر به معروف و نهی از منکر باید خود را از حیث اخلاقی و دینی تجهیز کنند.

حجت الاسلام نصیری ابراز داشت: عدم توجه طلاب بسیجی به احیای امر به معروف و نهی از منکر گناه و فساد را در جامعه بیشتر خواهد کرد در اینصورت مبارزه با فساد و فحشا به مراتب سخت تر و مشکل تر خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه خاطر نشان کرد: امر معروف و نهی از منکر ابتدا باید در میان طلاب و مبلغان دین رواج یابد و هرگاه روحانیون متوجه شدند که آمادگی اجرای این فریضه الهی را دارند با جدیت و تمام توان به این امر مهم بپردازند.

وی یادآور شد: ایجاد یک جامعه صالح و دینی بدون در نظر گرفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر نیست لذا تداوم دین اسلام مستلزم اجرای حدود و قوانین الهی است.

این کارشناس دینی در پایان گفت: بسیج یک حرکت بزرگ و انقلابی است که اگر روحیه انقلابی در بین بسیجیان حفظ شود قطعا آثار و برکات فراوانی برای نظام به همراه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha