جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسن روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه روحانیت ایمان و باور را در قلوب مردم زنده نگه داشتند، گفت: صفت ایمان در وجود انسان موجب تحقق وقف در جامعه می‌شود و همه واقفان خیراندیش دارای ایمان قوی و قدرتمند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امروز در همایش "علمای واقف" در بابل با بیان این که وقف در جامعه یک امر مقدس است و با ایمان جامعه رابطه دارد، گفت: ایمان افراد مؤمن و اعتقادات آنها بود که سبب شد آنها و مال خود را در امور خیریه وقف کنند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که در تاریخ اسلام نیز، تمدن اسلام با وقف شروع شد، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) نیز تلاش گسترده ای در جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف انجام دادند.

وی به پیشینه سنت حسنه وقف در اسلام اشاره و تصریح کرد: پیامبر(ص) بر مسأله وقف بسیار تأکید می ورزید و حتی در روایتی از عبدالله انصاری آمده است که  هیچ یک از اصحاب پیامبر(ص) نبود مگر این که مالی از خود را وقف کرده باشد.

حجت الاسلام روحانی، وقف را سنت حسنه ای برای مشارکت مردم در اداره امور خیر در جامعه بیان کرد و گفت: مشارکت همگانی برای امور خیریه به خصوص در سنت حسنه وقف ضروری است.

وی، عمل به نیات واقفان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:باید نسبت به موقوفات و عمل به نیات واقفان صالحانه عمل شود تا با استمرار ثمرات وقفیات  نسل های بعدی بتوانند بهره مند از برکات آن شوند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این که علما در خط مقدم جبهه فرهنگی و دینی قرار دارند، افزود: از علما به‌عنوان بنیانگذاران وقف در جامعه هنوز تجلیل نشده بود که این مراسم مقدمه آن است.

امام جمعه بابل با بیان اینکه پربرکت‌ترین نهاد در اسلام وقف است که ثواب دنیوی و اخروی دارد، خاطرنشان کرد: مساجد، مدارس و بسیاری از اماکن دینی که منشأ برکات هستند، موقوفه است و اثرات مثبت بسیاری در جامعه می‌گذارند.

وی با بیان اینکه روحانیت ایمان و باور را در قلوب مردم زنده نگه داشتند، ادامه داد: صفت ایمان در وجود انسان موجب تحقق وقف در جامعه می‌شود و همه واقفان خیراندیش دارای ایمان قوی و قدرتمند هستند.

امام جمعه بابل با بیان اینکه کسانی که اموال خود را در راه خدا وقف کردند، بهترین لذت دنیا و آخرت را می‌برند و از شادمانی برخوردار هستند، افزود: علما نقش مؤثری در احیا و ترویج فرهنگ وقف ایفا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha