پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا حدائق

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: امروز می طلبد که در حوزه های علمیه کمیته های تخصصی با توجه به حساسیتی که اسلام نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نشان داده، تشکیل شود و زوایای این فریضه به صورت دقیق بررسی و تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز،حجت الاسلام والمسلمین علیرضاحدائق، مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز در نشستی با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: این دو فریضه تکلیف عمومی برای عامه مردم است، اما مسئولیت کسانی که روش و منش انبیاء را طی می کنند، سنگین تر است.

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیون در تبیین جایگاه و حساسیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر برای مردم مسئولیت دارند، افزود: امروز می طلبد که در حوزه های علمیه کمیته های تخصصی با توجه به حساسیتی که اسلام نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نشان داده، تشکیل شود و زوایای امر به معروف و نهی از منکر  به صورت دقیق بررسی شود. همچنین در بحث تبادل آموزش معروف به مردم و تذکر منکر به مردم باید راهی را بپیماییم که اهل بیت (علیهم السلام) به آن سفارش کرده اند.

استاد حوزه شیراز ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تکلیف است و در جمهوری اسلامی تقابلی بین قانون و تکلیف وجود ندارد و تمام قوانین اسلامی در راستای توسعه معروف است و جاهایی هم که ضعفی دیده می شود یا شخصی امر به معروف می کند و از آن دفاع نمی شود، این ضعف قانون است و در جمهوری اسلامی نباید احساس شود که بین تکلیف و قانون کدام یک مقدم است.

عضو جامعه روحانیت شیراز در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های علمیه با توجه به اینکه روحانیت با همه اعضای جامعه در ارتباط هستند باعث سرعت بخشیدن به بحث امر به معروف می باشد .

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha