جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجتبی داوودی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد از فعالیت ۳۷ پایگاه بسیج طلاب با عضویت بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ طلبه در این استان خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی داوودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، به تاریخچه تشکیل سازمان بسیج طلاب در استان اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج طلاب از سال 1383 در استان تشکیل و با شروع آن در مدرسه علمیه مصلی ، در همان سال، اولین پایگاه ها در سطح استان نیز تشکیل شد.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان یزد به افزایش چشم گیر جذب طلاب بسیجی در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در سال 1393 با قبول مدیریت این سازمان تعداد 1620نفر بسیجی عضو داشت و اکنون نیز تا اول مهرماه سال جاری 3415نفر بسیجی فعال، عادی و کادر خواهر و برادر عضو دارد.

وی به فعالیت های گسترده این سازمان در سطح استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: با زیر نظر داشتن مباحث گوناگون سیاسی، اعتقادی، عقیدتی ، ورزشی و ... در سازمان بسیج طلاب یزد و معرفی حجت الاسلام علی گندمی به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان، با توجه به سابقه مدیریت این سازمان توسط ایشان، اقدامات بسیاری در زمینه بصیرت افزایی انجام گرفته است و همچنین بعد از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی شدن حوزه های علمیه جلسات گوناگونی هم برای طلاب جوان و هم دو هفته یکبار جلساتی را برای علمای استان و شهرستان های یزد در زمینه بصیرت افزایی برگزار می کنیم.

حجت الاسلام داوودی در خصوص تعداد پایگاه های بسیج در سطح استان یزد گفت: در استان یزد تعداد 20 پایگاه برادران و 15پایگاه برای خواهران تشکیل شده است و همچنین در حال تشکیل دو پایگاه دیگر در مدارس خواهران استان هستیم  و آمار کل پایگاه های بسیج طلاب یزد به 37 پایگاه رسیده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد ادامه داد: اعزام طلاب بسیجی به راهیان نور در طول سال یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار این سازمان است، به طور مثال در مهرماه امسال تعداد 48نفر از طلاب بسیجی برادر به منطقه شمال غرب کشور اعزام شدند و این اعزام برای خواهران نیز صورت می گیرد.

حجت الاسلام داوودی به اثر گذاری حضور طلاب و روحانیون در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: با حضور مستمر روحانیون در حلقه های صالحین تمام اقشار، راهیان نور، دانشگاه ها، خوابگاه ها، مدارس، امامزاده ها و منبرهایی که در سطح شهر شاهد و ناظر تاثیرات مثبت آن در زمینه های مختلف هستیم و همچنین اگر روحانیون بصیرت داشته و بسیجی باشند می تواند با آن سخنرانی موثر خود افراد را به دین اسلام و انقلاب علاقمند کند.

وی در خصوص نقش حوزه های علمیه و روحانیون در نهادینه کردن فرهنگ بسیجی در کشور گفت: سازمان بسیج طلاب خود را وابسته به حوزه علمیه دانسته و همچنین طلاب و روحانیون نیز خود را بسیجی می دانند و به نوعی مسئولین و روحانیون استان یزد خود از دست اندرکاران بسیجی هستند و اکثر مدیران مدارس، فرماندهان پایگاه بسیج می باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha