پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان این تمدید ۱۰ ساله تحریم های آمریکا علیه ایران، نشان از بدعهدی آمریکا و نقض برجام است، تصریح کرد: اگر دولت آمریکا به سمت پاره کردن برجام برود، ما قبل از آنان، آن را می سوزانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله موحدی کرمانی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران  که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با اشاره به تمدید 10 ساله تحریم های داماتو علیه ملت ایران که شب گذشته و توسط سنای آمریکا به تصویب رسید، اظهار داشت: از آمریکا جز دشمنی با ملت مسلمان ایران انتظار نمی رود، اما اینک وقت مقابله است.

وی با بیان این که طبق دستور قرآن کریم، مسلمین و مؤمنان باید به متجاوزان، مطابق با تجاوزشان، تجاوز کنند، گفت: ما با صدای رسا به حکام آمریکا می گوییم که طبق دستورالعمل قرآن کریم، از حکومت ننگین، پیمان شکنی و ستم گری شما با تمام وجود بیزاریم و اگر به سمت پاره کردن برجام بروید، ما قبل از شما، آن را می سوزانیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در مورد تحریم 10 ساله فرمودند اگر این تحریم تمدید شود نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی قطعا در مقابل آن واکنش جدی نشان خواهند داد.

مسئولان بیدار شوند

وی افزود: تا چه زمانی قرار است رهبر معظم ا نقلاب هشدار دهند و مسئولان بیدار نشوند؟ رهبری قبل از توافق هسته ای و برجام هم گفتند من به این مذاکرات خوشبین نیستم.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: آمریکایی ها به دروغ مدعی هستند این ها تحریم های مربوط به مسئله هسته ای نیست و بلکه تمدید است؛ هر چه باشد ما می گوییم، خباثت آمریکا است؛ سقوط از مرتبه انسانیت و شرف است که خوشبختانه مردم ما بیدارند و مقابل آن می ایستند و امیدواریم مسئولین هم بیدار شوند و دل به آمریکا نبندند.

*مسببان حادثه قظار تبریز مشهد مجازات شوند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه تلخ برخورد دو قطار مسافربری و جانباختن تعدادی از هموطنان که به سمت مشهد مقدس می رفتند، اظهار داشت: حادثه برخورد دو قطار مسافربری، فاجعه بسیار بزرگی بود که بنده اولا به همه مردم ایران و بالاخص مردم استان آذربایجان شرقی تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه موقت تهران، خاطرنشان کرد: طبق گفته شاهدان عینی حادثه تلخ، برخورد دو قطار در ساعت 7 و نیم صبح رخ داد اما نیروهای امدادی ساعت 10 و نیم به محل حادثه رسیدند که این باعث شد تعدادی از هموطنان در سرمای استخوان ساز بمانند و از شدت سرما به خود می لرزیدند و عده ای هم که زنده زنده در حال سوختن در آتش بودند و در این مدت حداقل 3 ساعته، هیچ کمکی هم نبود.

وی افزود: استعفای مدیرعامل راه آهن کشور در پی این حادثه، جای تعجب دارد؛ و باید به ایشان گفت که اگر در وقوع این حادثه مقصر هستید، که باید عزل شده و محاکمه شوید؛ چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه استعفا می دهید؟

*سخن از نگرانی نبودن خانواده قربانیان، تعجب آور بود

آیت الله موحدی کرمانی، افزود: سخن دیگری که از سوی مسئولان مربوطه بعد از وقوع حادثه مطرح شد این بود که تمام جانباختگان بیمه بودند و جای نگرانی نیست که این سخن هم، عجیب است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند که این حادثه مرا مصیبت زده کرده و اشاره کردند که قصور دست اندرکاران باعث جانباختن افراد دیگری شده است؛ ایشان تأکید کردند که مسئولان از کنار این حادثه به راحتی عبور نکنند و دغدغه حل ریشه ای این مسائل را در صدر اولویت های خود قرار داده و همه تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جانبختگان و کاستن از غم بازماندگان انجام دهند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی سبحانی نیز پس از وقوع حادثه برخورد دو قطار مسافربری، در بیانیه ای گفتند، مرگ و جان باختن این تعداد از هموطنان، طبیعی نیست، بلکه نتیجه سوءمدیریت حمل و نقل مدیریت کشور است و مسبب و یا مسببین آن باید محاکمه شوند.

وی گفت: شنیده ام در خصوص پذیرایی از مسافران قطار، قراردادی به مبلغ 12 میلیون یورو با مشارکت یک شرکت هلندی انجام گرفته است؛ سؤال اینجاست که آیا وقت آن نرسیده که در این موارد، از شرکت های داخلی استفاده شود؟

*رسیدگی به مسئله حقوق های نجومی روشن نشده است

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، رسیدگی به مسئله حقوق های نجومی برخی مسئولان کشور است که گویا به صورت کامل به فراموشی سپرده شده است؛ قرار بود این مسئله پیگیری و به مردم اطلاع رسانی شود؛ اما سؤال این جاست که پیگیری چه شد و اطلاع رسانی آن به کجا رسید؟

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدار اخیر پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار ضمن تقدیر از نیروی دریایی برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور، بر لزوم پیگیری برنامه ها و کارها تا وصول نتیجه تأکید کردند و فرمودند نا تمام ماندن کارها سؤال و اشکال ایجاد می کند؛ که از جمله این ناتمام ماندن کارها، مسئله حقوق  های نجومی است که رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و در این خصوص سؤالات در ذهن مردم باقی مانده است.

*کجای حقوق های نجومی همراه عدالت است؟

وی با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر این که در مورد حقوق های نجومی برخی مسئولان، تا کنون موردی از دولت یا دیوان محاسبات به قوه قضائیه گزارش نشده است، گفت: متأسفانه وقتی موضوع حقوق های نجومی مطرح می شود، می گویند این افراد حقوق خود را قانونی گرفتند؛ باید به افرادی که این سخنان را می گویند، بگوییم که لطفا حرمت قانون را حفظ کنید و مردم را به قانون بدبین نکنید؛ جمهوری اسلامی نظامی است که به قرآنی تأکید می کند که در آن گفته شده ما پیامبران را فرستادیم که زندگی مردم با قسط و عدل همراه باشد؛ کجای این شرایط و حقوق های نجومی، همراه قسط و عدل است؟

*اگر حقوق‌های نجومی قانونی بوده، چرا عذرخواهی می‌کنید؟

آیت الله موحدی کرمانی گفت: اگر این حقوق های نجومی که عده ای از مسئولان گرفتند، قانونی بوده، چرا وقتی اموال و حقوق های گرفته شده را بر می گردانند، قبول می کنید؟ اگر حقوق شان قانونی بوده که برای خودشان است و پس گرفتن آن ها معنا ندارد و باز هم باید گفت که اگر این حقوق ها قانونی داده شده، چرا عذرخواهی می کنید؟

*برای قطع یارانه 40هزار تومانی صدها جلسه می گیرید

وی تصریح کرد: عجیب است که برای قطع یارانه 40هزار تومانی مردم، صدها جلسه گرفته و مصاحبه می کنید، اما در مورد حقوق های نجومی هیچ کاری نمی کنید؟ قدری روی کارهای تان دقت کنید.

*عظمت راهپیمایی اربعین فراموش شدنی نیست

خطیب موقت جمعه تهران، در ادامه سخنان خود با اشاره به راهپیمایی زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین، گفت: عظمت راهپیمایی اربعین، فراموش شدنی نیست و نشان عزت و عشق مردم است و نشان داد که مردم بهترین یاور رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: اقدامات تروریستی اخیر داعش در منطقه حله و کشتار زائران اربعین حسینی، جنایتی بزرگ بود.

*نالایقی آل سعود در مدیریت حج

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که همیشه باید به آن اشاره شود، نالایقی آل سعود در مدیریت حج است که همیشه باید در نمازهای جمعه و مناسبت های دیگر گفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز ارتش سوریه و عراق در مقابل گروهک داعش، گفت: به حمدا... نیروهای سوریه و عراق موفق شدند مراکز زیادی که دست داعش بود، پس گرفته و بسیاری مردم گرفتار این گروهک تروریستی را را نجات دهند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران، همچنین با اشاره به آخرین روزهای هفته بسیج و تبریک آن به همه بسیجیان، گفت: بسیج نعمت بزرگ الهی و سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی ایران است؛ رهبر معظم انقلاب نیز گفتند بسیج از پدیده های شگفت آور دوران انقلاب است و امام خمینی(ره) این شجره طیبه را پایه گذاری و سرنوشت انقلاب را به دست جوانان سپرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی از مراجع تقلید و حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده سابق مردم در مجلس خبرگان رهبری را گرامی داشت و درگذشت آنان را تسلیت گفت.

*فیدل کاسترو، مردی آزاده و شجاع بود

آیت الله موحدی کرمانی همچنین درگذشت فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب کوبا را تسلیت گفت و اظهار داشت: کاسترو مرد آزاده و شجاع و دلاوری بود.

وی خاطرنشان کرد: کاسترو در سفر به ایران و زیارت مرقد امام خمینی(ره) گفت که من آرامگاه یک مرد آزاده را دیدم و در هنگام دیدار با مقام معظم رهبری نیز در خصوص دست راست مجروح ایشان گفت که این ضایعات، تاریخی و جاودانه است.

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود یاد و خاطره سالروز شهادت شهید کشوری و همچنین سه تن از دانشجویان تهران که در اعتراض به سفر نیکسون به ایران در سال 32 به شهادت رسیدند را گرامی داشت و تسلیت گفت.

۳۱۳/۲۹

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha