سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله امامی کاشانی - نمازجمعه تهران

حوزه/ خطیب موقت جمعه تهران با بیان این که خشم و نفرت علیه آمریکا دیگر فقط مختص ملت ایران نیست، بلکه این خشم و نفرت جهانی شده و بسیاری از ملت ها نیز بر این عقیده اند، گفت: دستور کار امروز دشمنان، تهی شدن جوامع از ارزش ها و فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی، ظهر امروز (جمعه 7 آبان) در خطبه های نماز جمعه تهران، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: در عصر امام سجاد(ع)، بنی امیه تلاش می کرد تا شهر مدینه که به عنوان شهر پیامبر(ص) شناخته می شود را از اسلام تهی کرده تا فرهنگ اسلامی از آن خالی شود و امروز هم دشمن می خواهد جوامع اسلامی را از اسلام تهی کند.

وی افزود: دشمنان اسلام در عصر امروز، حاکمان سعودی را با خود همراه کردند تا به اهداف خود که همان تهی کردن جوامع اسلام از ارزش های اسلامی است دست یابند؛

خطیب جمعه تهران، خاطرنشان کرد: بلایی که آل مروان بر سر اسلام آوردند و امام سجاد(ع) را آن چنان محدود کردند که فقط از طریق دعا می توانست سخنان خود را بیان کند، امروز هم چنین شرایط سختی برای حضرت مهدی(عج) فراهم شده است.

وی تأکید کرد: اگر به همراه امام عصر(عج) باشیم و راه ایشان را برویم و تمام جهان، اعم از مسیحی، مسلمان و ...، در هر نژاد و قومی، اگر به انتظار او باشیم و چشم را به آمدن او بدوزیم، زندگی مان با محتوا می شود و بدانیم این که به این روز افتادیم چون به این راه انتظار نمی رویم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این که امام سجاد(ع) با بیان واقعه کربلا، حقایق را برای مردم تبیین می کرد، یادآور شد: خون مقدس حضرت امام حسین(ع) در هر برهه ای از زمان که می خواستند اسلام را بی محتوا کنند، کارایی داشت و نشان داد که این دشمنان جانی اند و طرفدار اسلام نیستند.

خطیب موقت جمعه تهران، افزود: امروز هم جهان اسلام همانند دوران زندگی امام سجاد(ع) با مشکل فرهنگی و خطر از بین رفتن ارزش ها روبروست و نه فقط جهان اسلام، که کل جهان با این خطر روبروست؛ اگر فرهنگ درست بود و به ارزش های دینی اهمیت می دادند، این دو نفر کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا هستند ، این قدر حرف مزخرف نمی زنند؛ تمام شعارهای شان در آدم کشی و جنایت است؛ به جای این که بگویند برای ملت آمریکا و فرهنگ شان چه می کنیم، علیه ملت های مظلوم شعار می دهند؛ اگر ملت آمریکا به هویت خودشان برگردند یک نفر به این ها رأی نمی دهند.

وی تصریح کرد: این که این ها به خودشان اجازه می دهند این حرف ها را بزنند، برای این است که ملت ها، محتوای شان را از دست داده اند؛ و مثلا جوانان را به راه مشروب، رقص و ... انداخته اند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که راه سعادت دنیا در انتظار فرج است و جهان اسلام هم برای سعادت باید به معنای واقعی در انتظار فرج باشد، گفت: مسلمانان اگر بخواهند به خودشان برسند و خودشان را پیدا کنید، راه آن انتظار فرج است که آدم را روی پا نگاه می دارد.

وی افزود: اگر مسلمانان به انتظار فرج بودند، و مثلا اگر مسلمانان عربستان به انتظار فرج بودند، این حاکمان جور و ظلم را بیرون می کردند؛  حکام مرتجع خود را اخراج می کردند؛ سر و راز اینکه اوضاع این چنین است، همین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتظار فقط مختص به مکتب تشیع نیست و تمام امت اسلام باید آن را داشته باشند، گفت: اختلاف در مقوله انتظار شیعیان معتقدند امام عصر(عج) زنده و در غیبت است؛ انتظار واقعی این است که ایشان در غیبت است و با همین فکر هم هست که می شود تسلیم جنایات نشویم.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه سخنان خود به فرارسیدن سالروز 13 آبان اشاره کرد و گفت: 13 آبان نماد خشم ملت ایران از دولت آمریکا بود؛ ولی از 37 سال پیش به این طرف، خشم ها ب علیه آمریکا بیشتر و گسترده تر شده و دیگر مختص ایران نیست؛ چون مظلومان جهان بیشتر شده اند؛ آن زمان ایران می گفت آمریکا به ما ظلم کرده اما امروز بسیای از کشورهای دنیا از جمله بسیاری از کشورهای مسلمان این مهم را مطرح می کنند.

وی با بیان این که امروز مردم یمن می دانند که پشت صحنه جنگ امروز کشورشان، آمریکا و صهیونیسم خائن وجود دارند، گفت: امروزه خشم ملت ها علیه دولت آمریکا، فقط ایرانی نیست، بلکه این خشم  جهانی شده و در سطح  جهان، خشم علیه آمریکا وجود دارد و نمونه آن ملت های یمن، افغانستان، بحرین و... است؛ چرا که آمریکا بسیاری از جوامع اسلامی را گرفتار کرده است.

خطیب موقت جمعه تهران افزود: خوشبختانه در کشور ایران رنگ انتظار فرج وجود دارد و ولایت فقیه نیز که به عنوان نیابت از امام عصر(عج) است، در رأس آن قرار گرفته، یک انسجام و وحدتی در این کشور وجود دارد و دشمن نیز برای همین انسجام و از بین بردن آن، برنامه ریزی و توطئه میکند.

وی افزود: آمریکا و دیگر دشمنان اسلام، می خواهند بساطی که آل امیه و آل مروان بر سر شهر مدینه آوردند و این شهر را از ارزش های اسلامی و فرهنگ اسلامی تهی کردند، امروز سر مملکت جمهوری اسلامی در بیاورند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که جوانان مراقب باشند تا دشمنان، ارزش های اسلامی را از بین نبرده و آن را بی محتوا و بی ارزش نشان ندهند، گفت: با ید به جوانان عزیز گفت که شما باید خودت را بشناسی؛ و اساس شناخت هم نماز، و رکوع و سجود در پیشگاه خداست؛ به نماز، حجاب، عفت و پاکدامنی اهمیت دهید و بدانید با این کار دشمن را ناکام  گذاشته اید؛ دشمنی که می خواهد ما از ارزش ها و فرهنگ اسلام پوچ شویم.

۳۱۳/۲۹

 

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha