جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشرف ۱۷۰ نفر از طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت به حرم مطهر رضوی

حوزه/ در آستانه هفته وحدت ۱۷۰ نفر از طلاب جدیدالورود مدارس علوم دینی اهل سنت استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، در آستانه ایام میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، یک گروه 170 نفری از طلاب جدیدالورود مدارس علوم دینی اهل سنت که از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی  به حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شده بودند، ضمن توفیق زیارت، از ویژه برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی بهره‌مند شدند.

این گروه  از طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت از  گنجینه قرآن‌‌‌های نفیس، گنجینه تخصصی فرش و هدایای مقام معظم رهبری و گنجینه سکه و مدال بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمیان؛ معاون آموزش و پژوهش مدارس علوم دینی اهل تسنن خراسان  اظهار کرد: اداره آموزش و پژوهش و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل تسنن در استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی با توجه به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، برنامه تشرف طلاب جدیدالورود مدارس علوم دینی اهل سنت استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را در دستور کار قرار داد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آستان قدس رضوی گفت: هدف از این تشرف زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) و کسب فیوضات معنوی از محضر علی بن موسی الرضا(ع) است.

معاون آموزش و پژوهش مدارس علوم دینی اهل تسنن خراسان با اشاره به اینکه زیارت و حاضر شدن در قبور اهل بیت(ع) انسان را به درگاه خداوند متعال نزدیک می کند، تصریح کرد: زيارت داراي پيشينه‌اي به بلنداي تاريخ است و مختص به يک مذهب و يا تفکر خاص نمي‌شود.

وی افزود: امامان معصوم(ع) حجت‌هاي الهي براي تمامي موجودات هستند و خداوند آنان را وسيله هدايت و نجات بندگان خود قرار داده و به اين شخصيت‌هاي نوراني مقام شفاعت عطا کرده است که ما می توانیم با توسل و زیارت قبور این بزرگواران خودمان را به دریای بیکران معنویت متصل کنیم.

یاد آور می شود؛ این گروه از زائران امام هشتم(ع)  پس از بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی و اقامه نماز ظهر و عصر  در حرم مطهر رضوی از خوان متبرک حضرت رضا(ع) متنعم شدند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha