شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احلی من العسل در حرم مطهر رضوی

حوزه/ همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام و روز بزرگداشت شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع)، اجتماع عظیم «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»از مشهد، در این مراسم که امروز با حضور هزاران دانش آموز عزادار حسینی از نواحی مختلف آموزش و پرورش در صحن جامع رضوی برپا شد، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به اجرای مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند و دانش‌آموزان عزادار در حالی که لباس عزا به تن و پرچم‌های سیاه و قرمز بر دوش داشتند، به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و به یاد شهید نوجوان دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

در این اجتماع پس از برگزاری مراسم نوحه خوانی و سینه زنی حجت الاسلام عباس فرازی نیا طی سخنانی به بیان ویژگی‌های حضرت قاسم بن الحسن(ع) و اهمیت تاسی نوجوانان امروزی از این شهید بزرگوار پرداخت.

فرازی نیا در این مراسم باشکوه از حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان نوجوانی رشید و شجاع که تابع امام زمان خود بود، یاد کرد و گفت: آن حضرت با سن کمی که داشت، با شجاعت تمام به میدان جنگ رفت و تا آخرین قطره خون از امام زمان خود دفاع کرد.

لازم به ذکر است؛ مراسم «احلی من العسل» که در واقع یک گردهمایی بزرگ دانش‌آموزی است، همه ساله همزمان با ششمین روز ماه محرم، به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و اداره آموزش و پرورش استان خراسان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha