جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم ترین راه های انگیزه و روحیه بخشیدن به دانشجو برای تکاپوی بیشتر علمی، تامین آینده شغلی است.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرارسیدن شانزدهم آذرماه، روز دانشجو ابرازداشت: ما باید زمینه و شرایطی فراهم کنیم که دانشجویان با تامین حداقل های شرایط شغلی و اقتصادی بتوانند با خاطر جمع و راحت به تحصیل علم و کسب معرفت بپردازند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بالای جنبش دانشجویی در تحولات کشور گفت: دانشجویان از جمله اقشار بسیار مهم و تاثیرگذار جامعه هستند که در کنار طلاب و روحانیون می توانند در رشد و تعالی جامعه نقش کلیدی ایفا کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین با بیان این که در جامعه اسلامی هر نهادی چه دانشگاه و چه نهادهای دیگر باید اسلامی باشند، افزود: آنچه مسلم است این که شاخصه هایی را باید برای اسلامی شدن دانشگاه ها در نظر گرفت که از آن جمله می توان به تقویت بُعد اخلاق و معنویت در این نهاد اشاره کرد.

وی با اشاره به این که تحول و پویایی در دانشگاه از زمینه موفقیت جامعه اسلامی است، گفت: تدریس علم اخلاق و دیگر علوم انسانی اگر بدون معنویت و اخلاق عملی باشد در آن صورت ما نمی توانیم آن طور که باید و شاید دم از اسلامی شدن بزنیم، چرا که در کنار طرح تئوریک دروس دانشگاهی باید فضای اخلاق عملی و معنوی نیز حکمفرما شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha