پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی، اظهارنظر افراد فاقد صلاحیت در رابطه با دین و مسائل عرفانی را خطرناک دانست و گفت: متاسفانه امروز تعداد این افراد زیاد شده است که اطلاعات دانشگاهی و به روز خوبی دارند، ولی کارشناس دینی نیستند و عمدتا جامعه را از ارتباط با علمای دینی باز می دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن  مهدوی، پیش از ظهر امروز در سلسله جلسات اخلاق خود در رابطه با دوران غیبت امام عصر(عج) و تدابیر اهل بیت برای مردم در این دوران، گفت: پس از آغاز امامت امام عصر(عج) مردم دیگر امام را نمی دیدند، براین اساس تا حدود 70 سال ارتباط با امام از طریق نواب خاص صورت می گرفت که این حدود یک نسل می باشد و مردم بدین روش عادت کرده بودند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: در طول این دوان مردم سوالاتی که از امام عصر(عج) داشتند را از طریق نواب خاص به ایشان می رساندند و از حضرت پاسخ می گرفتند که یکی از سئوالات نیز راجع به احتیاجات فقهی در دوران غیبت می باشد.

وی در رابطه معرفی ولی فقیه از جانب امام عصر(عج) بیان کرد: حضرت در پاسخ به مردم فرمودند:« اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا فانّهم حجّتى عليكم و انا حجّة اللّه» یعنی هر حادثه ای که در زندگی رخ داد به فقیه مراجعه کنید که آن ها از جانب من ولایت بر شما دارند که من حجت الهی هستم.

وی در رابطه با اظهار نظر افراد غیرمتخصص در مسائل دینی، بیان کرد: اظهارنظر این افراد به خصوص در مسائل عرفانی بسیار خطرناک است و متاسفانه امروز تعداد این افراد زیاد شده است که اطلاعات دانشگاهی و به روز خوبی دارند، ولی کارشناس دینی نیستند و عمدتا جامعه را از ارتباط با علمای دینی باز می دارند.

آیت الله مهدوی تصریح کرد:  این گونه افراد به جذب مرید می پردازند و رفته رفته قوانینی را وضع می کنند و حتی برخی محرمات را حلال می شمرند و مرتکب می شوند.

وی با اشاره به روایتی از امام دهم تصریح کرد: اگر علما نبودند که مردم را از دام شیاطین حفظ کنند مردم راه را گم می کردند و این در حالی است که هنوز حضرت امام حسن عسکری(ع)  به امامت نرسیده ولی ایشان مردم را برای شرایط غیبت آماده ساختند، براین اساس امام عسکری(ع)  نیز در حدیثی به بیان شرایط مجتهد پرداختند تا مردم در زمان غیبت بتوانند مشکلات خود را با مراجعه به ایشان حل و فصل کنند.

وی در رابطه با شرایط فقیه افزود: در حدیث امام عسکری(ع)  آمده از بین فقها (باید فقیه باشد) سراغ کسی بروید که عادل باشد، نفسش را صیانت خود و از دین خود محافظت کند، با هواهای نفسانی مقابله کند و مطیع امر امام خود باشد براین اساس بر توده های مردم واجب است که از او پیروی کنند.

وی در پایان اظهار کرد: امروز دشمنان از شخص ولی فقیه در نظام ما ضربه های فراوانی خورده اند، براین اساس تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا با انواع و اقسام تهمت ها مردم را از پیروی ایشان باز دارند اما باید توجه داشت که مادامی می توانیم در عرصه های مختلف قدعلم کنیم که پشتیبان ولی فقیه خود باشیم.

۳۱۳/۳۸

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha