چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کلنگ زنی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر معماری اسلامی در شهرسازی ها گفت: متأسفانه امروز مهندسی برخی پروژه ها و شهرک ها به نیازهای مذهبی و معنوی افراد توجهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، مراسم کلنگ زنی مجموعه فرهنگی، مذهبی و مسجد پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان به نام "ام المؤمنین خدیجه الکبری(س)" صبح امروز همزمان با اولین روز از هفته مساجد با حضور آیت الله مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، حجت الاسلام صالحیان رئیس امور اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان، رؤسای دفاتر مناطق 15 گانه امور مساجد شهر اصفهان و جمعی از علما و روحانیون برگزار شد.

آیت الله مهدوی در این مراسم گفت: چنانچه آرامش معنوی در فضای شهر حاکم شود، تأثیرات آن را بر روح و جسم شهروندان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این که متأسفانه مهندسی برخی پروژه ها و شهرک ها به نیازهای مذهبی و معنوی افراد توجهی ندارد، افزود: نبود مسجد در برخی شهرک ها از جمله همین موارد است و این در حالی است که توجه به نیازهای همه جانبه انسان به ویژه در بحث نیازهای معنوی و روحی، اهل تفکر بودن یک جامعه را نشان می دهد.

عضو خبرگان رهبری ضمن تقدیر از در نظر گرفتن فضایی وسیع برای مجموعه فرهنگی و مسجد پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: امیدواریم با حضور مهمانان بین المللی، بتوانیم از این فضا برای انتقال مباحث مذهبی و فرهنگی کمک بگیریم.

 رئیس اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، هم  در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از احداث مرکز نمایشگاه بین المللی استان از پیش بینی فضای مناسب برای مسائل فرهنگی و مذهبی در این پروژه ابراز رضایت کرد.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان افزود: این تلاش نمونه ای از مدیریت جهادی و خدمت گزاری به مردم است.

وی ادامه داد: بدون شک با توجه به قرار گرفتن این پروژه در شرق اصفهان و نزدیکی به فرودگاه اصفهان، این مسجد و مجموعه فرهنگی غیر از بازدیدکنندگان نمایشگاه، میزبان مسافران شهر اصفهان نیز خواهد بود و خیر و برکت آن تسری خواهد یافت، به همین دلیل این مسجد باید یک نمونه بین المللی باشد.

گفتنی است: مسجد و مجموعه فرهنگی-مذهبی این پروژه، در مجموع 4 هزار متر مربع وسعت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha