جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که انقلابی بودن به معنای داشتن روحیه تهاجمی نیست، گفت: آنچه در انقلابی بودن ملاک می باشد، ایستادگی و داشتن روحیه مقاومت و کوتاه نیامدن در مقابل دشمنان است.

آیت الله محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، در تبیین شاخصه های حوزه انقلابی، به آیه  «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ/ در حقيقت كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ايستادگى كردند فرشتگان بر آنان فرود مى ‏آيند [و مى‏ گويند] هان بيم مداريد و غمين مباشيد و به بهشتى كه وعده يافته بوديد شاد باشيد ﴿فصلت/۳۰﴾»، اشاره  کرد و اظهارداشت: برای رسیدن به  وعده هایی که در این آیه مبارکه به مومنان داده شده که همان مسیر کمال است،  قطعا سختی ها و مشکلاتی وجود داشته و البته دشمنی هایی نیز بر سر راه است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: افرادی که می خواهند از این مسیر منحرف نشده و به قله کمال برسند، طبق این آیه شریفه باید استقامت داشته و روحیه ایستادگی را در خود تقویت کنند.

وی با تاکید بر الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) در این مسیر تصریح کرد: بهترین الگو در این امر  بعد از امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) است؛ ایشان در ماجرای کربلا و شام با وجود تمام مشکلات سختی ها و اسارت هایی که متحمل شدند، هرگز از هدف خود دست برداشته و با ایستادگی، مقاومت و شجاعت، فریادحق را سر برآوردند.

شاخصه های انقلابی گری

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه انقلابی بودن به معنای داشتن روحیه تهاجمی نیست، ادامه داد: آنچه در انقلابی بودن ملاک می باشد، ایستادگی و داشتن روحیه مقاومت و  کوتاه نیامدن در مقابل استکبار است.

امام جمعه یزد در همین زمینه با تاکید بر الگوگیری حوزه های علمیه از صبر زینبی، بیان داشت: امروز حوزه های علمیه هم باید در مقابل مشکلات و سختی ها ایستادگی کرده و  مقاومت کنند و البته در عین حال برای مقابله با دشمن آمادگی داشته باشند.

آیت الله ناصری با اشاره به لزوم آگاهی طلاب از مسائل روز، تصریح کرد: امروز طلاب باید به علم و تقوا مجهز و از علم و سیاست روز غافل نشوند تا بتوانند در مسیر رسیدن به آرمان های خود ثابت قدم بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، خودسازی، شجاعت و اعتماد به نفس و تکیه بر توان داخلی را از دیگر شاخصه هایی انقلابی بودن برشمرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha