جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علمای شیعه و سنی تایباد

حوزه / نشست تخصصی علما و چهره های تقریبی شهرستانهای تایباد و باخرز با موضوع "جریان شناسی تکفیر و نقش علمی علمای مذاهب اسلامی در مقابله با آن" در شهرستان تایباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اولین نشست تخصصی علما و چهره های تقریبی شهرستان های تایباد و باخرز با موضوع "جریان شناسی تکفیر و نقش علمی علمای مذاهب اسلامی در مقابله با آن"، با حضور ائمه جمعه، روحانیون و علمای شیعه و سنی و جمعی از صاحب نظران حوزه فرهنگی، در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیپور در ابتدای این جلسه هدف از برگزاری این نشست ها را بهره گیری از توان فکری و جایگاه اجتماعی چهره های فریقین در خصوص آسیب ها و چالش های فرهنگی و اجتماعی شهرستان، تقویت تفکر تقریبی و همگرایی در مناطق تلفیقی، بهره مندی از اندیشه تقریبی علماء فریقین در رابطه با وحدت در مناطق تلفیقی و ایجاد تعامل و ارتباط عاطفی بین نخبگان فریقین عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد در ادامه این جلسه در سخنانی پیرامون جریان شناسی تکفیر، بیان حرمت تکفیر از دیدگاه قرآن، آیاتی که به لوازم اصلی تکفیر و نیز حرمت کشتن انسانهای بی گناه در آن آمده و آیات مربوط به حرمت تفرقه افکنی در میان مسلمین پرداخت.

وی در ادامه اظهار کرد: جریانی که امروز به ‌عنوان تکفیر وارد میدان شده می خواهد با الله اکبر خون برادر خود را بریزد، این پدیده جدیدی است که باید آن را شناخت و با نسخه شفابخش وحدت شیعه و سنی آن را درمان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: خداوند متعال ما را مکلف به امر به معروف و نهی از منکر کرده و بزرگترین معروف برای ما وحدت و بزرگترین منکر تفرقه است.

حجت‌الاسلام امجدی زاده، امام جمعه شهرستان باخرز نیز در این جلسه اظهار کرد: یهود دشمن دیرینه اسلام است و می خواهد تأثیرگذاری اسلام را کم کند و راه مبارزه این است که فرمول های قرآنی را برای مردم بیان کنیم، چرا که قرآن کتاب زندگی و تدبر است.

مولوی علیرضا یعقوبی، امام جمعه اهل سنت سمنگان نیز در این جلسه گفت:  در شرایط فعلی عمده ترین خطر در جامعه اسلامی تکفیر است و این تکفیر که امروز آغاز شده در شرایط فعلی باید علما علمدار مقابله با آن باشند و در برابر این جریان جبهه بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha