جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: چالشی سیاسی پیش روی منطقه قرار دارد که خطر آن کمتر از تروریسم نیست و می رود وحدت امت ها و ملت ها را به بازی بگیرد و نقشه هایی جدید و کوچک تر برای کشورها رقم بزند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر در سخنرانی خود در نشست جهانی رؤسای زن پارلمان های عربی در امارات متحده عربی گفت: کشورهای اسلامی از روز پیدایش تروریسم در برابر آن سکوت کردند، چون گمان می کردند تررویست ها به نقطه خاصی محدود خواهند شد، اما اکنون نتیجه این شده که خطر وبای تروریسم در شرق و غرب جهان گسترش یافته است.

وی افزود: لازم است این نشست به موضوع مهم دیگری نیز توجه کند که خطر آن کمتر از تروریسم نیست و آن چالش های سیاسی جدید است؛ چالش هایی که می رود وحدت امت ها و ملت ها را به بازی بگیرد و وحدت و ثبات کشور ها را بر هم بزند و نقشه هایی جدید و کوچک تر برای کشورها رقم بزند و در این زمینه از درگیری های طایفه ای و دینی و مذهبی نیز بهره بگیرد.

شیخ الازهر خاطر نشان کرد: گویی در سرنوشت منطقه ما نوشته شده که باید بازار دیگری و جنگ و نا امنی باشد. وی همچنین تروریسم منتشر شده در جهان را مایه ننگ بشریت دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha