جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکایت از مسئولین شهر آمریکایی به سبب تبعیض دینی علیه مسلمانان

حوزه/ در پی شکایت مسلمانان ویرجینیا کانتی از مقامات این شهرستان به خاطر عدم اجازه ساخت مسجد، وزارت دادگستری آمریکا مسئولین این شهر را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nydailynews، در پی شکایت مسلمانان ویرجینیا کانتی از مقامات این شهرستان به خاطر عدم اجازه ساخت یک مسجد کوچک، وزارت دادگستری آمریکا مسئولین این شهر را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

به گفته دادستان فدرال، مسئولین شهر کالپپر در ویرجینیا، با ندادن اجازه ساخت مرکز مذهبی به مسلمانان، حقوق شهروندی آنان را نقض کرده‌اند.

طبق شکایت‌نامه‌ای که روز دوشنبه به دادگاه ارائه شد، این شهرستان از سال 1992 تا کنون 26 درخواست برای ساخت اماکن مذهبی داشته و تنها درخواست مسلمانان تایید نشده، و این نشان می‌دهد که آن‌ها با تبعیض مذهبی علیه مسلمانان، قانون فدرال آمریکا را زیر پا گذاشته‌اند.

درحال حاضر اعضای جامعه اسلامی شهر کالپپر، نمازهای جماعت و مراسم مذهبی‌شان را در یک خانه کوچک مسکونی انجام می‌دهند و اجازه داشتن هیچ مسجد و یا مرکزی از خودشان را ندارند.

وزارت دادگستری آمریکا اوایل سال جاری اعلام کرد که 30% شکایات ارائه شده به این وزارت‌خانه از سال 2010 تا کنون شامل تبعیض علیه مسلمانان می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha