جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه گفت: متاسفانه استکبار جهانی برنامه های فراوانی را برای جدا کردن حوزه و دانشگاه دارد.

شیرزاد عباسیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به مهمترین آسیب ها و چالش های پیش روی وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: بی شک حوزه و دانشگاه دو رکن اساسی در جامعه بوده و در جهت گیری علمی و توسعه ای کشور تاثیر فراوانی دارند. 

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه افزود: با توجه به اینکه استکبار جهانی در سال های اخیر هجمه های فراوانی را به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است بنابراین حوزه و دانشگاه می توانند به عنوان مغز متفکر جامعه و بازوان علمی کشور در شاخه های علمی، فرهنگی و سیاسی موثر باشند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ورود این دو نهاد به مجموعه یکدیگر نیست، تصریح کرد: بی شک هدف آنها باید مشترک بوده و ایران اسلامی را به اوج کمال برسانند. 

عباسیان با ابراز تاسف از اینکه استکبار جهانی برنامه های فراوانی را برای جدا کردن حوزه و دانشگاه دارد، افزود: این خود سبب شده که حوزه از تحولات دانشگاه از نظر اجتماعی بی اطلاع شده و دانشجویان نیز از زیرساخت های علوم انسانی دور شوند. 

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه یکی از پیچیده ترین و اساسی ترین مسائل انقلاب اسلامی است. 

عباسیان با بیان اینکه استکبار جهانی همواره به دنبال جدایی دین از سیاست است، اذعان داشت: در این رابطه شهید مطهری تلاش بسیاری برای جلوگیری از این رخداد انجام داد اما چون تنها بود کاری از پیش نرفت. 

وی با اشاره به مهمترین راهکار تقویت تعامل و دستیابی به وحدت واقعی، افزود: بی شک حوزه و دانشگاه باید به یکدیگر نزدیک شده و در همایش ها و مناسبت های مختلف با یکدیگر گفت و گو و از هم ارتباط گیرند. 

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در راستای تقویت یکدیگر بکوشند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نباید در کار یکدیگر دخالت داشته و بیشتر همدل و همفکر هم باشند. 

عباسیان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تا زمانی که دانشگاه به متون ترجمه شده بسنده کرده و حوزه های علمیه به متون گذشته اکتفا کنند، به هیچ پیشرفتی نمی رسند، لذا باید در این زمینه اقدامی انجام شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha