جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

حوزه/ عالم چینی، دولت چین را حامی جریان‌ها و مسلمانان این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید نورالدین جان کی جان، شب گذشته در دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در هتل آزادی تهران برگزار شد، گفت: امروزه ۲۵ میلیون مسلمان در کشور چین زندگی می‌کنند. 

وی افزود: این ۲۵ میلیون نفر، با تفکرات مختلف و کاملا دوستانه در کنار هم زندگی کرده و مشکلی با هم ندارند؛ در همین زمینه دولت چین نیز هیچ فشاری روی این قشر اعمال نمی‌کند. 

این دانشمند چینی خاطرنشان کرد: مسلمانان در چین هیچ محدودیتی ندارند و با ساخت مساجد و اماکن مذهبی به شکل کاملا آزادانه فعالیت می‌کنند و طلبه‌هایی نیز در این مساجد و مدارس درس می‌خوانند. 

وی با بیان اینکه دولت چین به طلاب علوم دینی کمک می‌کند و بسیاری از مساجد نیز توسط دولت چین ساخته می‌شود، گفت: مردم چین در کنار هم زندگی می‌کنند و همزیستی مسالمت آمیزی دارند. 

جان کی جان در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات جوامع اسلامی گفت: غیر مسلمانان نمی‌توانند علیه ما مسلمانان مشکلی ایجاد کنند زیرا اگر همه ما با هم متحد باشیم، می‌توانیم همه این مشکلات را رفع کنیم اما متأسفانه مشکل اصلی ما این است که گاهی خودمان این مشکلات را در بین خود ایجاد می‌کنیم. 

وی افزود: اگر همه امت اسلامی یک جریان واحد باشند، می‌توانند با قرآن و اسلام و سیره پیامبر (ص) و روایات بزرگان، این جریان مبارک اتحاد در جهان اسلام را پیش ببرند؛ ولی به شرط اینکه خودمان مشکلی را برای خودمان ایجاد نکنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha