جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر رضا کیانی نژاد ، مسئول بسیج اساتید دانشگاه های خوزستان

حوزه/ دکتر کیانی نژاد گفت: ما هم‌اکنون با گره‌های ذهنی بی‌شماری مواجه هستیم که مهم‌ترین آن‌ها در خصوص علوم انسانی است؛ چراکه مبنای این علوم، بر اساس علوم و اندیشه‌های غربی است و باید در این خصوص اقدامی جدی صورت پذیرد.

دکتر رضا کیانی نژاد، مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به علت نام‌گذاری روز شهادت شهید مفتح به نام «وحدت حوزه و دانشگاه»، اظهارداشت: شهید مفتح عالمی بود که وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کرد و آن را عینیت بخشید.

وی در ادامه به معنای وحدت اشاره کرد و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به هیچ وجه معنای یکی شدن را نمی‌دهد؛ چراکه این دو مسیری جداگانه، اما یک هدف مشخص دارند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای اتحاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف نظام، کشور و ملت عزیز ایران است.

کیانی نژاد با طرح این سؤال که «تاکنون چه میزان فعالیت برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته است؟»، گفت: از زمانی که این طرح وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد، حوزه‌های علمیه در نظام آموزشی خود به‌خوبی از سیستم‌های واحد و همچنین پایش های علمی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، استفاده کرده و امروز پیشرفت حوزه‌ها تا جایی به پیش رفته که فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه مسلط به چندین زبان خارجی و آشنا به سیستم‌های رایانه‌ای و روش‌های نوین تبلیغی بر اساس امکانات روز بشری هستند.

وی خواستار توجه جدی علما و حوزه‌های علمیه به مسائل و چالش‌های موجود در دانشگاه‌ها در زمینه‌های علم تجربی شد و گفت: وحدت صرفاً به معنای حضور یک روحانی در دانشگاه نیست؛ ما هم‌اکنون با گره‌های ذهنی بی‌شماری مواجه هستیم که مهم‌ترین آن‌ها در خصوص علوم انسانی است؛ چراکه مبنای این علوم، بر اساس علوم و اندیشه‌های غربی است و باید در این خصوص اقدامی جدی صورت پذیرد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های خوزستان، در پایان خواستار حضور علما در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها شد و اظهار داشت: انتظار داریم دوستان حوزوی به‌صورت ویژه وارد کار شده و در راستای تعامل بیش‌ازپیش تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha