پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حضرت محمد ص

حوزه / محقق حوزه علمیه همدان گفت: پیامبر اکرم(ص) کسی است که به معراج رفته ولی در روی زمین چنان تواضع دارد که بر مرکب بدون جهاز می نشیند، جبرئیل از سوی خداوند متعال به او سلام می دهد ولی او به تمامی مردم حتی کودکان در سلام دادن سبقت می گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام کمال الدین نارنج ، محقق مدرسه  علمیه آخوند(ره)، در هیئت مکتب الصادق(ع) طلاب و روحانیون همدان با تبریک میلاد پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) با اشاره به اهمیت مدیریت زمان گفت: طلاب باید از وقت خود استفاده مناسب بکنند و در کنار درس به مطالعه روایات اهل بیت(ع) بپردازند.

وی در ادامه افزود: اهل بیت(ع) از روی هوی و هوس چیزی نمی گویند، حرفشان حرف خداوند متعال است و مطالعه روایات قلب مومن را نورانی می کند و علم واقعی در کلام آنها است.

حجت الاسلام نارنج ، با توجه اهمیت اخلاق  تصریح کرد: طلاب برای عملی کردن اخلاق در زندگی خود باید استاد اخلاق داشته باشند و علما نیز به این مساله توجه زیادی داشتند.

وی در ادامه در رابطه با جایگاه پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: بیش از دویست بار نام پیامبر اکرم(ص) در کنار نام پروردگار آمده است که این نشانه عنایت ویژه خداوند متعال به ایشان است.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: پیامبر اکرم(ص) کسی است که به معراج رفته ولی در روی زمین چنان تواضع دارد که بر مرکب بدون جهاز می نشیند، جبرئیل از سوی خداوند متعال به او سلام می دهد ولی او به تمامی مردم حتی کودکان در سلام دادن سبقت می گرفت.

وی با اشاره به عبادت های فراوان پیامبر(ص) گفت: ما همه به مناجات به درگاه الهی نیازمندیم، پیامبر اکرم(ص) با  آن جایگاه معنوی که داشت ساعت ها در شب مناجات و عبادت داشت و از خداوند همیشه این درخواست را داشت.

حجت الاسلام نارنج در ادامه از ارتباط پیامبر اکرم(ص) با کودکان و نوجوانان خبر  داد و گفت: پیامبر(ص) به کودکان و نوجوان توجه فراوانی داشت و برای آنها طرح مسابقه می کرد، ایشان به جوانان توصیه به اسب سواری و تیر اندازی کرده تا از مکتب الهی در زمان نیاز دفاع کنند.  

وی در پایان با اشاره به نحوه عبادت پیامبر(ص) گفت: ایشان عبادات فراوان و طولانی در خلوت داشتند ولی در عین حال در نماز جماعت رعایت حال مردم را می کردند و به اصحاب خود توصیه می کردند که نماز جماعت را طولانی نکنند که این مساله در رساله های عملیه مراجع از مستحبات نماز جماعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha