جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ امروز وحدت حوزه و دانشگاه آن گونه که باید شکل نگرفته و بیشتر در حد شعار باقی مانده، چون پایه‌های وحدت تاکنون جو غالب نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، شب گذشته در هم اندیشی اساتید حوزه ودانشگاه، که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: قرآن، وحدت را نعمت و تفرقه را عذابی بدتر و سوزند تر از آتش و زلزله های ویرانگر می‌داند و دستور به وحدت و منع از تفرقه داده است.

وی افزود: مبانی وحدت، اساسی ترین بحث است، زیرا وحدت مبانی اسلامی وانسانی دارد و باید به هر دو بخش توجه کرد، لذا می بایست مبانی وحدت را توسعه بخشیم ودر سطح تمام حوزویان ودانشگاهیان گسترش دهیم.

این استاد حوزه با بیان اینکه تفرقه امت اسلامی را می‌سوزاند، افزود: امروز وحدت حوزه و دانشگاه آن گونه که باید شکل نگرفته و بیشتر در حد شعار باقی مانده، چون پایه‌های وحدت تاکنون جو غالب نبوده است.

وی با بیان اینکه باید حوزه ودانشگاه در تثبیت وحدت گام بردارند، ابراز داشت: اگر مبانی وحدت به درستی شکل بگیرد، حوزه و دانشگاه نمی‌تواند در برابر استکبار و مشکلات و مظلومیت جوامع اسلامی بی تفاوت باشد و اگر برخی استکبار ستیزی نظام اسلامی را زیر سئوال می برند و شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دهند و بی حجابی، معصیت و گناه را در جامعه رواج می دهند، همه به دلیل این است که مبانی وحدت درست نیست.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: امروز دنیای اسلام و جامعه بشری گرفتار استکبارصهیونیسم وآل سعود است و آنان مانند دو لبه قچی وحدت امت و هویت حقیقی اسلام ناب را از بین می‌برند.

وی در پایان افزود: اگر نتوانیم برای طلبه، دانشجو وملت به صورت عقلانی و فطری قیامت را تبیین کنیم، نمی‌توانیم ملت و حوزه ودانشگاه واحد داشته باشیم، لذا باید ایمان به خدا وقیامت را به عنوان ریشه‌های اصلی وحدت تقویت کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha