جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین محمود محمدی شاهرودی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور از اعزام ۱۵ هزار مبلغ به اردوهای جهادی خبر داد و گفت: این سازمان با اعزام روحانیون به اردوهای جهادی، علاوه بر مشارکت در سازندگی مناطق محروم، به ترویج فرهنگی دینی نیز می پردازد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی، عصر امروز در در جمع خبرنگاران استان فارس، گفت: سازمان بسیج طلاب و روحانیون  دوم آذر سال 1367 با پیام حضرت امام(ره) تشکیل شد.

وی با اشاره به این که سازمان بسیج طلاب و روحانیون ماموریت های خود را در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اردویی و ایثارگران برنامه ریزی کرده است، افزود: در بخش آموزشی در سال 95 سازمان بسیج طلاب در یازده رشته تخصصی از جمله فضای مجازی، تبلیغ، ورزشی و ... کارشناس تربیت کرده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: فضای مجازی هم تهدید است و هم فرصت؛ تهدید از این جهت که دشمن برای ضربه زدن به دین از آن استفاده می کند، اما اگر از همین فضا بصورت صحیح استفاده شود می توان آن را به فرصتی برای انتقال ارزش های دینی و اعتقادی تبدیل کرد.

وی به تربیت و آموزش مبلغ نیز اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از ماموریت های ما اعزام مبلغ  به مناطق محروم و اردوهای راهیان نور است، لذا در این راستا آموزش هایی به مبلغان ارائه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی، تربیت کارشناس ورزشی را یکی دیگر از برنامه های سازمان بسیج طلاب و روحانیون معرفی کرد و گفت: تربیت کارشناس ورزشی در چهار رشته ورزشی جودو، تکواندو، شنا و تیر اندازی از ماموریت های این سازمان است. همچنین جشنواره ورزشی بهمن ماه در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی، راهیان نور را یکی از مهم ترین ماموریت های بسیج طلاب برشمرد و ادامه داد: این سازمان وظیفه تأمین روحانی کاروان اردوهای راهیان نور را بر عهده دارد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اعزام 5 هزار و 500 نفر از مبلغین خواهر و برادر به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و افزود : حدود 12 هزار طلبه و روحانی بسیجی آموزش های تخصصی را فرا گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی به انتشار کتاب "معراج های خاکی" ویژه طلاب و روحانیون مبلغ راهیان نور اشاره و خاطرنشان کرد: این کتاب در پنج شماره به چاپ رسیده که هرکدام از آنها به قشر خاصی به ترتیب مبلغین کاروان های دانش آموزی، دانشجویی، عمومی، خواهران مبلغه و مبلغان مستقر در یادمان های دوران دفاع مقدس اختصاص دارد.

وی، برگزاری اردوهای جهادی و اعزام 15 هزار طبله به این اردوها را از دیگر برنامه های سازمان بسیج طلاب و روحانون بر شمرد و گفت: مقام معظم رهبری بر محرومیت زدایی تاکید ویژه ای دارند، لذا این سازمان با اعزام روحانیون به اردوهای جهادی، علاوه بر مشارکت در سازندگی مناطق محروم، به ترویج فرهنگی دینی نیز می پردازد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در پایان، برگزاری یادواره های شهدای طلبه و روحانی در مدارس علمیه سراسر کشور را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و افزود: در هر استان یادواره های شهدای روحانی با محوریت یک شهید شاخص برگزار می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha