پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه حوزه انقلابی باید همگام با مقتضیات زمان باشد تصریح کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است و حوزه باید با این تغییرات همگام باشد، زمانی ما در شلمچه برای حفظ مرزهای کشور می‌جنگیدیم و ولی امروز مرز ما مدیترانه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی امشب در مجمع عمومی طلاب و فضلای البرزی  مقیم حوزه علمیه قم که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شدگفت: نگاه اسلام به انقلابی یا غیرانقلابی بودن با نگاهی غیر اسلامی تفاوت دارد.

وی بیان کرد: در جهان امروز افراد انقلابی فراوانی داریم، اما از نظر اسلام انقلابی بودن معنای خاص و شاخص‌های خاص خود را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: انبیای الهی و علمای ربانی همه انقلابی هستند و در حفظ و توسعه دین و توسعه معارف الهی تا پای جان و شهادت پیشرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فرمودند، علما مرزبانان اعتقادی و فکری مردم هستند افزود: وقتی ما مرزبان دین شدیم، باید تهدیدات و خطرات را بشناسیم و با عواملی که این مرز را می‌لرزاند آشنا بوده تا بتوانیم در برابر دشمن ایستاده و برای مقابله با آنها طرح و برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: در عملیات جنگی و دفاع مقدس دیده بان و بخش اطلاعات تحرکات دشمن را رصد کرده تا زمان حملات آنها را تشخیص دهند و امروز در بحث‌های تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نیز آمادگی‌ای باید باشد.

وی تصریح کرد: باید حرکت‌های دشمن و آسیب‌های او را به موقع شناخت و برای آن چاره‌ای اندیشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رهبری، فراگیر و اثرگذار بودن حوزویان را مورد تأکید قرار داده‌اند گفت: طلبه باید در جامعه حضور داشته باشد و با آحاد مردم در تماس بوده و محل مراجعه و رجوع مردم باشد و اگر چنین نباشد نه می‌تواند حرکت‌های دشمن را تشخیص داده و نه می‌تواند واکنشی نشان دهد.

وی بابیان اینکه حوزه به‌عنوان مرجعT باید جایگاه خود را به‌عنوان عنصری آگاه ساز، مصون ساز و همراه ساز در جامعه حفظ کند افزود: حوزویان باید آگاهی‌های خود را در زمینه‌های مختلف افزایش داده و خود را به سلاح علم مسلح کنند و سپس تلاش کنند که دیگران را آگاه سازند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه درک صحیح دین و معیارهای دینی یکی از شاخص‌های انقلابی بودن حوزه است گفت: اگر دین بد معرفی شود چیزی از اسلام نخواهد ماند.

وی بیان کرد: حدود 10 قرن پیش کلیساها دین را بسیار بد معرفی کردند که نتیجه آن بروز کمونیسم و رنسانس شد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه تشخیص و شناخت موضوع، عمل درست، به وظیفه عمل کردن و دفاع درست، از معانی حوزه انقلابی است گفت: روحانیت و حوزه انقلابی باید با حاکم جامعه در امور حکومتی هم سو باشد.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید همگام با مقتضیات زمان باشد تصریح کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است و حوزه باید با این تغییرات همگام باشد، زمانی ما در شلمچه برای حفظ مرزهای کشور می‌جنگیدیم و ولی امروز مرز ما مدیترانه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی درک درست از دشمن را از شاخصه‌های دیگر حوزه انقلابی عنوان کرد و گفت: حوزه نمی‌تواند انقلابی باشد ولی دشمن را نشناسد.

وی عنوان کرد: امروز برنامه‌های دشمن برای مواجهه با کشور ما فرق کرده است، زمانی به کشور ما حمله مستقیم می‌کردند ولی امروز در بحث خوراکی، پوشاک و حتی آرایش درصدد ایجاد تغییرات در ایران هستند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه ماهیت آمریکا تغییر نمی‌کند، بلکه تاکتیک‌هایش تغییر می‌کند گفت: امروز دشمن با وارد کردن مواد غذایی تراریخته روی نسل ما تغییر ایجاد می‌کند، امروز لوازم آرایشی را وارد می‌کنند تا نسل ما را از بین ببرند.

وی جریانشناسی را یکی دیگر از شاخصه‌های حوزه انقلابی عنوان کرد و افزود: طلاب و روحانیون باید احزاب، فرقه‌ها و گروه‌های مختلف را بشناسند و پشت صحنه آنها را بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه زیارت عاشورا، جریان شناسی را به ما یاد می‌دهد گفت: زیارت عاشورا به ما یاد می‌دهد که جریان‌های سیاسی و منحرف و از بین برنده فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع)، چه بلایی بر جامعه می‌آورد که انسانی معصوم به دست مردم کشته می‌شود.  

وی توجه به جریان‌های خودی و غیرخودی را شاخصه دیگری از حوزه انقلابی عنوان کرد و گفت: این‌که رهبری بارها بر مسئله نفوذ تأکید می‌کنند به این دلیل است که گاهی در منصب‌های مهمی از کشور افرادی قرار می‌گیرند که حتی به دین اعتقادی ندارند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه شاخصه دیگر حوزه انقلابی شجاعت است تصریح کرد: وقتی جریانی پیش می‌آید حوزه انقلابی باید بیانیه بدهد و طلبه هم باید موضع خود را اعلام کند بدون اینکه خوفی داشته باشد.

 

انتهای پیام /313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha