یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید برای رسیدن به تمدن اسلامی هزینه‌ کرد، گفت: در زمان حال باید حوزه‌های عملیه، انقلابی باقی بمانند و در راستای آنچه که خدواند فرموده به طور کامل گام برداشته و تسلیم افکار دشمن نشوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار طلاب و روحانیون شهرستان سرایان، اظهار داشت: امام خمینی(ره) تأکید داشتند که باید حوزه‌ها علمیه انقلابی باقی بمانند و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اهداف بعثت پیامبران در قرآن بیان شده  و باید دارای خروجی باشد و در مباحث کلامی طلاب بیان شود، زیرا حکومت دینی براساس پیاده کردن قسط وعدل است  که پیامبران بر این اساس حکومت الهی و دینی را به وجود می آورند

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: مسئولیت اجرای احکام اسلامی در جامعه را پیامبران بر عهده دارند، که در این زمان طلاب و روحانیون که ادامه دهنده راه انبیاء هستند، باید این راه را ادامه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در صحنه‌های میدانی قبل از وبعد از پیامبر، کفار گرفتاری برای مسلمانان ایجاد می‌کردند  و آنهایی که بعثت پیامبران را بر نتافته و به دنبال هواهای نفسانی خود بودند با پیغمبران جنگیدند و به اسم دین همه اسلام را زیر پا گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی به ظاهر دین را پذیرفته اند و تنها اسم دین را یدک می کشند، ادامه داد: بعضی حتی جایگاه اصلی امامت را قبول نکردند  و نتیجه همه این مسائل این است که، کفر ونفاق را به اسم دین گسترش می‌دهند و همه آنچه که مربوط به  دین  می‌شود تحت تأثیر نفوذ آنها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ قبل از اسلام و بعد اسلام دشمنان به نام اسلام به مردم ظلم کردند، تاکید کرد: اگر حکومت تنها به اسم مسلمان باشد در برابر این حکومت برخی مدعیان هستند که باج گرفته وتعهدی نسبت به اصول ندارند اما هنگامی که حکومت ها بر اساس نام دین است در اکثریت جامعه تعهدهایی ایحاد می‌شود .

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید تمدن اسلامی دنبال شود، افزود: باید برای رسیدن به تمدن اسلامی  بایدهزینه کرد، نخستین جایی که برای رسیدن به تمدن اسلامی هزینه می شود، حوزه‌های عملیه هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی ادامه داد: حوزه‌ها باید انقلابی بمانند و در راستای آنچه که خدواند فرموده، تمام ظرفیت خود را بکار گیرند و هرگز تسلیم افکار دشمن نشوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حوزه های علمیه را حافظ  دین و دیانت مردم دانست و افزود: اگر در اجرا، احکام خدواند حذف شود، چیزی دیگری باقی نمی‌ماند، لذا انقلابی ماندن یعنی اجرا و عمل به فرامین خداوند با تمام سختی ها و مشکلات و بدون هیچ گونه کم و کاستی.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha