جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام طه محمدی / امام جمعه همدان

حوزه / آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت اخلاق در جامعه گفت: در راه اصلاح جامعه باید بسیاری مشکلات مانند تحقیر، توهین و ناسزا شنیدن را به خود خریده و بستر اخلاقی خود را هموار ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان ، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ،  ظهر امروز در دیدار با کارکنان معاونت صالحین معاونت عملیات سپاه انصار الحسین، گفت: تمام عیب ها و خارها باید از لوح دل انسان برچیده شود و در این صورت است که دنیا اصلاح می شود و باید دانست که کسی که خود اختلاس گر است نمی تواند جلوی اختلاس را بگیرد.

وی افزود: تا زمانی که هر کس خود را اصلاح نکند نمی تواند برای جامعه کاری انجام دهد .

امام جمعه همدان افزود: پیامبر(ص) در زمان رسالت خود تنها بود و باید دانست در گام نخست انسان تا زمانی که خارهای وجودی خود را پاک نکند نمی تواند در مسیر سعادت گام بردارد.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وضع عموم بشر درست شود باید خود را اصلاح کنیم امام فرمود که افراد باید نخست خود را اصلاح کنند تا جامعه درست شود.

وی ادامه داد: در مراجعات داد مردم از شهرداری و دادگستری و بازاری ها و ادارات بلند است و باید دانست که جامعه نیازمند اخلاق است و باید افراد همواره بر خود مراقبه داشته باشند.

امام جمعه همدان افزود: امروز رسیدگی به مشکلات مردم از اولویت های جامعه است و انسان باید بر فضیلت های خود همواره اضافه کند و کسانی می توانند دنیا را اصلاح کنند که اصلاح شده باشند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت اخلاق در جامعه گفت: در راه اصلاح جامعه باید بسیاری مشکلات مانند تحقیر، توهین و ناسزا شنیدن را به خود خریده و بستر اخلاقی خود را هموار ساخت.

وی افزود: امام علی(ع) فرمود انسان عاقل باید عیب های خود را در خلوت بشمارد و خود را مورد بازخواست قرار دهد و باید دانست که محاسبه نفس سبب کسب فیوضات معنوی می شود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: انسان باید به عیب های خود واقف باشد و راه کار رهایی از آن را بداند اگر انسان عیب های خود را در مقابل خود قرار دهد می تواند نسبت به رفع آنها امیدوار باشد و تا ما به خود نیاییم و خود را اصلاح نکنیم اصلاح جامعه افسانه ای بیش نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha