جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه انقلابی طلاب، حوزه انقلابی را غیرتمند، آگاه به مسائل زمان، مدافع ولایت فقیه، اهل استقامت، عاشق شهادت، منظم و سازمان پذیر و وابسته به شرایط نبودن خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، ظهر امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان یزد به شاخصه های حوزه انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه جایگاه بسیار رفیعی دارد و باید نسبت به جامعه و اتفاقات آن احساس مسئولیت کند و ارزش کامل اسلام و انقلاب را بداند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه برخی در رابطه با حق تردید دارند، گفت: امروزه بسیاری از طلاب نمی دانند که چه مسائلی حق است و چه مسائلی ناحق ، که اگر این تردید ادامه دار شود آن حوزه، حوزه انقلابی نیست.

وی با اشاره به شاخصه های حوزه انقلابی، ادامه داد: حوزه غیرتمند، اهل استقامت بودن، عاشق شهادت، منظم و سازمان پذیر، وابسته به شرایط نبودن، و ... از شرایط حوزه های انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی به الزامات حوزه انقلابی اشاره کرد و افزود: ایجاد جو انقلابی در حوزه های علمیه، لزوم داشتن روحیه انقلابی در بین مدیران مدارس، لزوم بیان مسائل مختلفی از انقلاب توسط اساتید حوزه های علمیه در کلاس های درس برای طلاب وتقویت روحیه انقلابی در طلاب از الزامات حوزه انقلابی می باشد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به ملاک های انقلابی بودن، افزود: امروزه طلبه انقلابی بایستی درک درستی از استانداردهای دینی داشته باشد به این معنا که به زمان خود آگاه باشد. طلبه انقلابی باید جایگاه ولی فقیه را تشخیص دهد و اینکه مقتضیات زمانه را بداند.

وی به بیان سه وظیفه اصلی روحانیون در جامعه پرداخت و عنوان کرد: هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت به مردم سه وظیفه اصلی روحانیون در جامعه است که باید نسبت به این سه امر آگاهی کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در پایان تاکید کرد: حوزه انقلابی باید شهامت اعلام مواضع را داشته باشد به این معنا که بتواند با مواضع رهبر معظم انقلاب که کاملا منطبق با سیاست های امام راحل است، همراه، هم صدا و در تمام صحنه حضور فعال و جدی داشته باشد.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha