جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

حوزه/معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دوره دو روزه آموزشی ویژه روحانیون شاغل در مدارس دانش آموزی استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین  مومنی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان ، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم کشور در امر تربیت و پرورش نسل نوجوان و جوان است، اظهار کرد: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش جهت ارتقاء تربیت دینی در آموزش و پرورش و اجرای برنامه هایی از قبیل مشاوران مذهبی در مدارس با حضور طلاب و روحانیون  را در دستورکار خود قرار داده است

وی در ادامه پیرامون اهمیت محتوای آموزشی و دانش افزایی مربیان روحانی آموزش و پرورش، افزود: هرچقدر مربیان و معلمین از لحاظ محتوا، بینش و نوع نگاه به مسائل جدید دینی و اجتماعی آماده تر باشند، تاثیر بیشتری بر جوانان و نوجوانان خواهند داشت.

وی افزود: براین اساس دوره آموزشی دو روزه ضمن خدمت طلاب و روحانیون شاغل در مدارس دانش آموزی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ 29 الی 30 دی ماه در اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: طلاب در این دوره با شبهات و مسائل روز آشنا می شوند و نحوه برخورد با این مسائل را فرا می گیرند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در رابطه با ضرورت همکاری حوزه و آموزش و پروش اذعان کرد: معاونت تهذیب و تبلیغ ح هر ساله تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تنظیم می کند که در آن بندهایی از جمله آموزش ضمن خدمت اساتید و معلمان آموزش و پرورش درج شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته همکاری های حوزه  و آموزش و پرورش در استان ها، افزود:  یکی از مصوبات جلسه امسال کمیته همکاری ها در اصفهان، برگزاری این دوره اموزشی با حضور 350 نفر از طلاب  و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش بود.

وی در ادامه عنوان کرد: اساتید دوره به صورت مشترک از حوزه و آموزش و پرورش انتخاب شده اند، به گونه‌ای که بعضی از اساتید با هماهنگی حوزه و برخی بر عهده آموزش و پرورش بوده است.

وی در رابطه با ساعات و سرفصل های آموزشی  این دوره ،بیان کرد: سرفصل های این دوره آموزشی شامل، رسالت طلبگی، آسیب های اجتماعی، شیوه های تبلیغ و درس های اخلاق از منظر قرآن می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha