جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / مراسم سوگواری در امامزاده موسی مبرقع(ع)

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خواستار تلاش جدی در زمینه آشنایی عموم مردم و نسل جوان نسبت به شان و جایگاه والای امامزادگان و مادران اهل بیت(ع) شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، جمعه شب طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امامزاده بلافصل حضرت موسی مبرقع(ع) که در محل این امامزاده و چهل اختران قم برگزار شد، با تاکید بر لزوم تعظیم و گرامیداشت امامزادگان اظهار داشت: بنابر نقل حضرات معصومین(ع) شفاعت ایشان شامل کسانی می شود که با زبان و دست و مال خود اهل بیت(ع) را یاری کنند و بی شک تکریم امامزادگان و کمک به توسعه ساخت و ساز مربوط به آن ها یکی از مصادیق یاری اهل بیت(ع) است.

وی همچنین با اشاره به شان و جایگاه والای موسی مبرقع(ع) گفت: ایشان دارای شاخصه هایی همچون مهاجرت برای خدا به سامرا، کوفه و قم ، همچنین محدث بودن و نیز دفاع از مکتب اهل بیت(ع) در شرایط سخت سیاسی دوران عباسیان می باشد.

استاد حوزه افزود: این بزرگوار همچون حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مهاجر الی الله بوده اند که برای نشر معارف الهی و ترویج پیام مذهب حقه تشیع سختی های بسیاری را به جان خریدند.

وی بیان داشت: حضرت موسی مبرقع(ع) متاسفانه در طول تاریخ از سوی عده ای در کتب تاریخی مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است و برخی روایات جعلی و نادرست در مذمت ایشان در برخی منابع وجود دارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه همچنین با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری و علما و بزرگان مبنی بر بزرگداشت امامزادگان گفت: حضرت موسی مبرقع(ع) حدود 40 سال تمام در قم زندگی کرده و منشا خدمات و برکات فراوانی در این خطه مقدس بوده اند.

وی با ابراز تاسف نسبت به این که متاسفانه ما در شناخت و شناساندن جایگاه و فضایل اهل بیت(ع) و نیز امامزادگان واجب التعظیم تا حدودی ضعیف عمل کرده ایم، خاطرنشان کرد: رسانه ها و به خصوص صدا و سیما باید در معرفی و شناساندن این امامزادگان از جمله حضرت موسی مبرقع(ع) برنامه های جدی داشته باشند تا آحاد مردم و نسل جوان به خوبی با این گوهرهای درخشان بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی همچنین در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه و آبرومند همایش بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س) قم گفت: انشاالله با ایجاد دبیرخانه دایمی این همایش بنا داریم که مادران اهل بیت(ع) را معرفی و به مردم بشناسانیم، چرا که این بزرگواران متاسفانه در بین بسیاری از مردم ناشناخته و مظلوم باقی مانده اند و ما کاری در خور شأن آن ها انجام نداده ایم.

وی افزود: از جمله در رابطه با بانو سمانه مغربیه، مادر امام هادی (ع) و حضرت موسی مبرقع(ع) که دارای فضایل کم نظیری بوده اند و اما متاسفانه در نگاه عموم مردم ناشناخته باقی مانده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha