جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه

حوزه/ دبیر علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: این کنگره بین المللی با پشتوانه علمی حوزه های علمیه هر سال باشکوه تر از قبل برگزار می شود و مستعد هستیم با مدد علمی از حوزه های علمیه هر سال غنی تر از گذشته برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی علامه زاده شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم اظهارداشت: این کنگره سال اول در شهر بندرعباس و سال دوم در شهرهای مختلف استان هرمزگان برگزار شد، اما امسال پس از 6 سال در 12 کشور جهان و در 10 استان کشور به صورت همزمان برگزار شد.

وی افزود: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در کشورهایی از جمله کلمبیا، ماداگاسکار، گویان، هندوراس، میانمار، هندوستان، افغانستان و پاکستان، اسپانیا و غیره برگزار شد.

علامه زاده ادامه داد: تعداد کشورهای متقاضی در برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بیشتر از این بود، اما وسع دبیرخانه کنگره در این حد بود و امید است در سال آینده، کشورهای دیگر را در برگزاری این کنگره سهیم کنیم.

وی با بیان این که امسال چند کار مهم در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) انجام شد، گفت: برای نخستین بار، به همت کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، 6 زندانی غیرعمد از زندان آزاد شدند، همچنین واگذاری مسکن برای بییش از صد خانواده با همکاری کمیته امداد استان هرمزگان و ستاد دیه استان هرمزگان انجام شد.

دبیر و عضو شورای علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ادامه داد: امسال ششمین سال برپایی کنگره امام سجاد(ع) را در حالی پشت سر گذاشتیم که 12 کشور از 5 قاره میزبان این کنگره بودند و این تعداد در سال آینده بدون تردید تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از آنجا که کتاب صحیفه سجادیه پس از قرآن کریم و نهج البلاغه، سومین کتاب ارزشمند مسلمانان است، نهضت حفظ صحیفه سجادیه بعد از قرآن کریم و نهج البلاغه در دستور کار کنگره بین المللی امام سجاد(ع) قرار گرفته و کار خود را شروع کرده است.

وی گفت: تاسیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که امشب شاهد افتتاح آن هستیم کار تخصصی ویژه در این حوزه می باشد.

علامه زاده در بخش دیگری از سخنانش افزود: کنگره ای که در بندعباس و در 10 استان کشور برگزار شد، از حمایت‌های ویژه مردمی برخوردار بود و این کنگره به صورت صددرصد غیردولتی و به صورت مردمی برگزار شده است.

وی تأکید کرد: برخی مدیران دستگاه‌ها در برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) مشارکت داشتند که به دلیل علاقه آنها به این موضوع بوده است، از جمله شرکت آبفای استان هرمزگان در این زمینه همکاری‌های گسترده ای داشتند.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بیان داشت: امسال صد مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ارسال شد که امید است که در سال آینده، افراد بیشتری در این کار بزرگ علمی شرکت کنند.

وی به راه اندازی نهضت حفظ صحیفه سجادیه در دستور کار کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: نهضت حفظ صحیفه سجادیه بعد از قرآن کریم و نهج البلاغه در دستور کار کنگره بین المللی امام سجاد(ع) قرار گرفته است.

علامه زاده افزود: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از همان سال نخست به صورت بین المللی و با دعوت از شخصیت‌های داخلی و خارجی و اندیشمندانی از دنیای مسیحیت، اسلام از جمله شیعه و سنی برگزار شد و ان شاءالله هر سال گستره آن بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha