پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمله به یک دانشجوی پوشیه زده در دانشگاه مکواری

حوزه/تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تصاویر زن استرالیایی در دانشگاه سیدنی را نشان می‌دهد که بر سر دانشجوی مسلمانی فریاد زده و از او می‌خواهد حجابش را درآورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  به نقل از دیلی تلگراف، یک ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که یک زن استرالیایی در دانشگاه سیدنی، با اهانت به یک دانشجوی مسلمان با پوشیه، سر او فریاد زده، او را تروریست لقب داده و از او می‌خواهد حجابش را بردارد.

رمزی الامادی که این ویدئو را در فیس بوک گذاشته درباره این اتفاق که در حدود 1 بعداز ظهر جمعه گذشته در دانشگاه مکواری در سیدنی برای همسرش رخ داده می‌گوید: هنگامی که سوار بر اتومبیل وارد دانشگاه شدیم همسرم که پوشیه می‌زند قصد داشت مودبانه و با مهربانی به یک زن لبخند بزند، اما یکباره اوضاع به شدت وخیم شد.

زن شروع به کوبیدن رو کابوت، فریاد زدن و اشاره‌های اهانت آمیز کرد و من از ماشین بیرون آمدم تا او را آرام کنم. او فریاد می‌زد: درش بیار تروریست!

المادی افزود: متاسفانه این نوع اسلام‌هراسی‌ به یک مورد منتهی نمی‌شود، بلکه یک مشکل سیستماتیک و فراگیر در جامعه ما است که با تبلیغات رسانه‌ای و سیاستمداران هر روز بیش از گذشته پرورش داده می‌شود.

امیلی گریس گاف یکی از شاهدان ماجرا می‌گوید: وقتی به محل درگیری نزدیک شدیم متوجه شدیم که مرد بیچاره سعی دارد از همسرش که داخل اتومبیل نشسته بود در برابر حملات این زن حفاظت کند. او از مرد می‌خواست کارت شناسایی‌اش را نشان داده و فریاد می‌زد که این زن محجبه به اینجا تعلق ندارد و از حضور احساس امنیت نمی‌کند.

وی افزود: حالم به هم می‌خورد که بدانم در دنیایی زندگی می‌کنیم که وقوع چنین اتفاقاتی عادی شده‌اند. و مردم به خودشان این حق را می‌دهند که دیگران را به خاطر نژاد و مذهبشان کوچک بشمارند. بعضی از مردم چه مصیبت‌هایی را باید متحمل شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha