یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تهدید شرکت تبلیغاتی نصاب بیلبورد دختران محجبه در استرالیا

حوزه/ یک شرکت تبلیغاتی در استرالیا که در بیلبورد روز استرالیا تصویر ۲ دختر محجبه را گذاشته بود، پس از دریافت تهدیداتی از سوی افراط‌گرایان مجبور به پایین آوردن آن شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک شرکت تبلیغاتی در استرالیا که بیلبورد «روز استرالیا» را نصب کرده بود و در آن تصویر دو دختر محجبه دیده می‌شد، پس از دریافت تهدید از سوی افراط‌گرایان مجبور به پایین آوردن این بیلبورد شد.
در این بیلبورد دیجیتالی تصاویر مختلفی از مردم با زمینه‌های مختلف فرهنگی گذاشته شده بود و یکی از این تصاویر متعلق به دو دختر مسلمان در مقابل پرچم استرالیا بود که سبب بروز تنش میان کاربران استرالیایی در رسانه‌های اجتماعی شده بود.
بسیاری گذاشتن این تصویر را یک عمل سیاسی عنوان کرده و یا آن را انعکاس درستی از روز استرالیا نمی‌دانستند. این درحالی است که بسیاری نیز موافق گذاشته شدن بیلبورد بودند. جینا رز یکی از کاربران اجتماعی در این باره نوشته بود: ما یک ملت چندفرهنگی هستیم و اگر کسی مشکلی با این مسئله دارد شاید بهتر باشد این کشور را ترک کند.
در این میان روبین اسکات وزیر امور چندفرهنگی در ویکتوریا به خبرنگاران گفت: این شرکت تبلیغاتی تصمیم گرفته بیلبورد را پایین بیاورد زیرا تهدیدات زیادی دریافت کرده است. هر کس از این کار احساس رضایت می‌کند باید به یاد بیاورد که معنای واقعی روز استرالیا چه بوده است. این روز در آغاز به معنای نزدیک کردن مردم به یکدیگر و بزرگداشت تنوع جمعیتی در استرالیا بوده است. و این مایه تعصب است که می‌بینیم اقلیت کمی در کشور ما به مسلمانان استرالیا به خاطر عشق‌شان به کشور حمله می‌کنند.
تصویر استفاده شده در بیلبورد در  26 ژانویه 2016 در ملبورن گرفته شده و در گالری روز استرالیا در ویکتوریا به نمایش درآمده است. این تصویر دو دختر جوان را نشان می‌دهد که هنگام شرکت در مراسمی در دوکلندز، پرچم‌های استرالیا را در دست دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha