جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به اهمیت و اثرگذاری تبلیغ، گفت: نظام جامع تبلیغی می تواند با استفاده از امکانات و استعدادهای طلاب حوزه علمیه و نهادها و مؤسسات حوزوی، تولیداتی متناسب با نیازهای روز جامعه را عرضه كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، در اولین نشست کميسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که پیگیری مسئله تبلیغ در حوزه علمیه خراسان منافاتی با فعالیت ها و اقدامات قابل تحسین نهادهایی چون دفتر تبليغات و سازمان تبلیغات اسلامی ندارد، گفت: ما نمی خواهیم مانعی در برابر فعالیت نهادهای تبلیغی باشیم، بلکه به دنبال تدوین یک نظام جامع تبلیغی هستیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، برنامه ریزی حساب شده، وجود تشکیلات منسجم و برنامه ریزان و مجریان ماهر و باتجربه را از جمله ویزگی های اساسی نظام جامع تبلیغی برشمرد.

وی با اشاره به تشکیل معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان و تفکیک آن از معاونت فرهنگ این مرکز، ابراز کرد: باید از روند پیشنهاد طرح، اجرا و ارائه گزارش عبور کنیم و به این سطح از فعالیت قناعت نکنیم؛ باید به دنبال اثرگذاری طرح ها باشیم و این مهم بدون هماهنگی و انسجام نهادهای مختلف دینی محقق نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: نظام جامع تبلیغی می تواند با استفاده از امکانات و استعدادهای طلاب حوزه علمیه و نهادها و مؤسسات حوزوی، تولیداتی متناسب با نیازهای روز جامعه را عرضه كند.

تبلیغ وظیفه و کار اصلی ماست

وي با اشاره به قسمتی از خطبه 211 نهج البلاغه؛ «وَ اللّهُ مُسْتَأْديكُمْ شُكْرَهُ، وَ مُوَرِّثُكُمْ اَمْرَهُ، وَ مُمْهِلُكُمْ فى مِضْمار مَمْدُود، لِتَتَنازَعُوا سَبَقَهُ»، گفت: خداوند فرصت محدودی را برای رسیدن به هدف خلقت در عرصه دنیا و بستن کمر همت در میدان های جهاد در اختیار ما انسان ها قرار داده است و باید حداکثر استفاده را از فرصت های تبلیغی برد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه افزود: تبلیغ وظیفه و کار اصلی ماست و استنباط، تبیین و فعالیت های مختلف آموزشی و پژوهشی، مقدمه ای برای امر مهم تبلیغ می باشد.

وی با اشاره به تفاوت شرایط تبلیغ دین در دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران و پس از آن، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتی استثنایی را در اختیار مبلّغان قرار داده است؛ قبل از انقلاب هم ماه رمضان بود و هم ماه محرم، اما هرگز فضایی به مانند اکنون برای تبلیغ آموزه های دینی فراهم نبود.

دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به انواع فرصت های تبلیغی موجود در جامعه اسلامی، در قالب يك مثال، اظهار کرد: کارخانه تبلیغ دین باید از قطعات فعال و پویایی که هر کدام در جای مربوط به خود نصب شده، تشکیل شده باشد و با توجه به هدف و نظام ارزشی تعریف شده به سمت تولیدات مشخصی حرکت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha