جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سئوالات دینی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز ذهن و افکار جامعه را سوالات و ملاحظات متعدد اعتقادی و ریشه ای فرا گرفته است که باید در اولویت پاسخگویی حوزه های علمیه به ویژه موسسه امام خمینی (ره) قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلیمن علی اکبر میرسپاه شامگاه دوشنبه در نشست علمی « تفسیر حرکت تاریخ بر اساس سنت غلبه حق بر باطل در قرآن » که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم برگزار شد،اظهارداشت: امروز طلاب و حوزه های ما باید بر روی ملاحظات بنادین بحث و پاسخ گوی سوالات و شبهه های دگراندیشان باشند و امید همه به حوزه های علمیه به ویژه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است.

استاد فلسفه حوزه ادامه داد: پاسخگویی به ملاحظات باید در دستور کار قرار بگیرد و با حوصله و سعه صدر آن را به بحث و بررسی قرار بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرسپاه تصریح کرد: اینکه می گوییم غلبه حق بر باطل، چطور می شود وقتی در طول تاریخ سلاطین با زر، زور و تزویر بر اهل حق غلبه داشته اند ما بگوییم حق بر باطل غلبه دارد؟ باید جرأت بحث و مطرح کردن این سوالات را داشته باشیم. اگر اینجا در این موسسه بحث نکنیم، کجا و چه کسانی باید بحث کنند و پاسخ متقن ارائه دهند؟

وی افزود: امام حسین(ع) و  یارانش را شهید کردند، اهل بیتش را هم به اسارت بردند، توابینّ قیام کردند همه کشته شدند، مختار را با همه زحمت و مشقت هایی که کشید نهایتاً کشتند، لذا باید به عنوان یک متخصص تاریخ، وقایع تاریخی ناب را شناسایی و مورد بحث و بررسی قرار دهید که چرا با همه این اتفاقاتی که افتاد بازم می گوییم حق بر باطل غلبه دارد و یا پیروز است؟

استاد فلسفه حوزه تاکیدکرد: امروز موسسه امام خمینی(ره) با بهره گیری از متخصصین علوم و معارف اسلامی در حوزه های مختلف و در راس فعالیت های خود با بهره گیری از آیت الله مصباح یزدی باید محل بحث و پاسخگویی به این ملاحظات باشد، ملاحظاتی که همه اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha