جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ توليت آستان قدس رضوي تاكيد كرد: امروز به بركت امام رضا(ع) مي توان بهترين زندگي را داشت و در بر ابر تهديدها مصون سازي كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رئيسي در مر اسم افتتاحيه مشهد2017، پايتخت فرهنگي جهان اسلام عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: امروز به بركت امام هشتم(ع) مي توان بهترين زندگي را داشت و در برابر تهديدهاي الحاد، مشكلات خانواده، معضلات اخلاقي و... كه با توجه به فضاي ارتباطات جمعي، بسياري از مظاهر فساد، ترور و... جهان اسلام را تهديد مي كند، مصون سازي كرد.

وي با بيان اينكه مي تواند نگاه و حركتي نو در نامگذاري پايتخت جهان اسلام با الهام گرفتن از آموزه هاي رضوي صورت بگيرد، ابراز كرد: آنچه از مدنيت سراغ داريم در سايه آموخته هاي پيامبران الهي است و با وجود پيامبر خاتم(ص) و تفسيري كه از آيات الهي قرآن كريم براي بشريت دارند، امروز مدنيت در جامعه بشري مرهون آموزه هاي دين اسلام است.

توليت آستان قدس رضوي با اشاره به اينكه امام رضا(ع) با روايت توحيدي کَلِمَةُ إلاَ اِله اِلاَّ اللّهُ حِصْنِیِ فَمَنْ قَالَ لااِلهَ اِلاَّ اللّهُ‌ دَخَلَ فِی حِصْنِی وَمَنْ دَخَلَ فِی حِصْنِی اَمِنَ مِنْ عَذَابِی بِشَرْطِهَا وَشُروُطِهَا وَاَنَا مِنْ شُرُوطِهَا، توضيح داد: توحيد، سنگ زيربناي جامعه، آرمان شهر، مدينه فاضله است و اين گونه شهري بر عقلانيت، معنويت و عدالت اجتماعي استوار مي باشد.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي اضافه كرد: آنچه در جهان اسلام براي همه مسلمانان و هويت اسلامي، اصالت دارد، دانستن اين امر است كه اسلام درون و برون و تشكيل دادن حوزه اقتصادي، سياسي، فرهنگي، خانواده و.. را براي انسان به گونه اي ترسيم مي كند كه تضمين كننده سعادت دنيا و آخرت اوست.

وي با اشاره به اين امر كه همه خلفاي اموي و عباسي با اين عنوان كه اسلام با شكل دادن زندگي خداپرستانه و براساس آموزه هاي ديني كه مي تواند زندگي را اداره كند، سوء استفاده كرده اند، گفت: حتي گروه هاي تكفيري از نام مظلوم و ستمديده اسلام براي ترور سوء استفاده مي كنند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با بيان اينكه معناي پايتخت اسلامي اين است كه بايد از آموزه هاي امام رضا(ع) به عنوان معلم بزرگ بشريت فرا بگيرند، اظهار كرد: صيانتي به عنوان امام رضا(ع) را مي توان به جهان معرفي كرد، زيرا جهانيان به ايشان عشق مي ورزند و اين امر رمز وحدت و هويت يافتن بيش از پيش جهان اسلام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصريح كرد: رمز ماندن در صيانت اين است كه به ايمان و تقواي اولياي دين و آموخته هاي بزرگ جهان بشريت اعتماد كنيد.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي با اشاره به اهميت مقايسه ايران قبل و بعد از حضور امام رضا(ع) ابراز كرد: آنچه از مدنيت، تمدن، ادبيات، شعر و... در مشهد، خراسان بزرگ و ايران مشاهده مي كنيد، به بركت مدنيتي است كه از آموزه هاي آن حضرت به دست آمده است.

توليت آستان قدس رضوي در ادامه با اشاره به این که وحدت، مقاومت در راه هدف، ايستادگي در برابر استكبار جهاني و رواج هويت اسلامي كه به بركت بيدراي جهان اسلام ايجاد شده است، گفت: تحميل فرهنگ غربي در جهان اسلام و كنار گذاشتن آداب و سيره نبوي از كارهايي است كه دشمن انجام مي دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: مسئولان فرهنگي جهان اسلام در اين همايش مي بايست نسبت به اين تهديدها، آگاهي بخشي و آموزه هاي رضوي را به جهان اسلام معرفي كنند.

انتهاي پيام ۳۱۳/۲۵

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha