جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ بزرگان مکتب شیعه نسبت به هجمه شیعه هراسی در دنیا و منطقه هوشیار و بصیر بوده و ریشه فتنه های گروه های تبلیغاتی و بوق های رسانه ای آنها را بخشکانند.

حجت الاسلام و المسلمین برهان قلعه بالایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با بیان این مطلب که تاریخ اسلام پر از فراز و نشیب های بسیار بوده و دو گروه همیشه بیش از دیگران نمود داشته اند، اظهار داشت: «گروه اندیشه گرای شیعی با تابعیت محض اهل بیت(ع)» و «گروه های زرمدار و زورمدار غاصب» که تقابل بسیاری با شیعیان داشته و دشمنی های بسیاری انجام دادند تا این مکتب فکری، حیاتی و اهل بیتی خشکانده شده و مکاتب سطحی بی محتوا جای آن را بگیرند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه ابراز داشت: پس از انقلاب بزرگ اسلامی در ایران و احیای تفکر والای شیعی و نمودهای بین المللی آن و تأثیرات شگرف آن بر منطقه و جهان، دستان خبیث گروه زرمدار و زورمدار و هجمه های آنها نسبت به مکتب شیعه بسیار زیاد شده و خوشبختانه با انقلاب های فکری کشورهای منطقه، بسیاری از این هجمه ها و تبلیغات بی اثر یا کم اثر بوده است.

وی تصریح کرد: اما در عین حال شایسته است که بزرگان مکتب شیعه نسبت به این موج بزرگ از هجمه شیعه هراسی زیاد در دنیا و منطقه هوشیار و بصیر بوده و فتنه های گروه های تبلیغاتی و بوق های رسانه ای آنها را در نطفه بخشکانند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: جهل، خشک مغزی، افراط در کارها، تعصب های بیجا، قرائت های ناروا و بدون دقت از دین از سوی دشمنان شیعه، یک گروه خارج از فکر و اعتدال ساخته است که با اندکی تأمل، پوچی مبانی فکری و عملی آنها هویدا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قلعه بالایی اظهار داشت: این گروه زرمدار و زورمدار همواره در تاریخ در پشت بوق های تبلیغاتی خود و رسانه های مزدور قرار گرفته و هویت واقعی خود را افشا نمی کنند.

وی ابراز داشت: لذا لازم است در مقابل این بوق های تبلیغاتی و هجمه ها مسلح به علم زمان، تبلیغات بایسته و هوشمند، شناسایی درست اسلام ناب محمدی برای معرفی شیعه به تمام جهان باشیم تا به قول امام معصوم(ع): «اگر جهانیان معارف اهل بیت(ع) را درست بشناسند، محققا به آنها تمایل پیدا نموده و از اندیشه های کج دوری خواهند نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha