جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدير حوزه علميه خراسان

حوزه/ مدير حوزه علميه خراسان از شناسایی ۱۲۰۰ استعداد برتر خبر داد و گفت: اگر طلبه ای فقط بخواهد در رشته خاصی مانند تبلیغ فعالیت کند، مدت زمان تحصیل او کمتر از هشت سال در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار با آیت الله موسوی خلخالی از علماي مشهد بر تلاش این مجموعه برای بهره مندی از رهنمودهای عالمان دین تاکید کرد و با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در اسفند 94 برای اعضای شورای عالی این حوزه، ابراز کرد: تشکیل کمیسیون های آموزش، تبلیغ، پژوهش، تهذیب و فرهنگ، پشتیبانی و معیشت از کارهایی بود که برای تنظیم شش برنامه جامع به منظور انجام فعالیت های حوزوی در این شورا اقدام شد.

وی با اشاره به نظام جامع آموزشی با نگاه به متون، اهتمام نسبت به قرآن کریم و... که از امسال در پایه اول شروع شده است، اظهار کرد: این برنامه موجب شده که به ویژه نسبت به مدت تحصیل زمان طولانی صرف نشود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به دو شاخصه استعداد و مدت تحصیل که در دوره های آموزشی حوزه علمیه خراسان در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به این امر، معرفی حوزه در عرصه های مختلف به جامعه و دانش آموزان یکی از کارهایی است که در این زمینه اقداماتي در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمين عاملی افزود: پس از این امر، نسبت به استعدادسنجی و شناسایی استعدادهای برتر اقدام می شود که هم اکنون 1200 نفر در این زمینه شناسایی شده اند تا بتوان برنامه مجزایی برای آنها در نظر گرفت.

وی به برنامه ریزی برای هشت سال تحصیل تا رسیدن به مقطع خارج برای طلاب خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: اگر طلبه ای این استعداد را داشته باشد که مدت تحصیل کمتری را بگذراند، نسبت به این امر اقدام می گردد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: همچنین اگر طلبه ای فقط بخواهد در رشته خاصی مانند تبلیغ فعالیت کند، مدت زمان تحصیل او کمتر از هشت سال در نظر گرفته می شود.

حجت الاسلام و المسلمين  عاملی در ادامه به پشتیبانی حوزه علمیه خراسان از پژوهشگران و ساماندهی حدود 300 نفر برای تحقیق گروهی در موضوعات مورد نیاز حوزه، جامعه و نظام اشاره و درباره فعالیت های پژوهشی طلاب بیان کرد: نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی یکی از فعالیت هایی بود که به اذعان مسئولان نمایشگاه، حضور حوزه علمیه خراسان بی نظیر و موجب افتخار بوده است.

وی همچنین به فعالیت تبلیغی در ایام پیاده روی اربعین اشاره کرد و با بیان اینکه ساماندهی نهادهای حوزوی حرکت خوبی را به دنبال دارد، گفت: پیشنهاد دادیم که نهادهای حوزوی به صورت مجمع الجزایر فعالیت کنند تا خروجی آن نتیجه خوبی داشته که فعالیت تبلیغی پیاده روی اربعین و دهه آخر صفر از جمله این فعالیت هاست که بی نظیر، اثربخش و مهم بود.

انتهاي پيام/ ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha