شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هجرت حوزویان از قم و تبلیغ در مناطق محروم

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که هجرت روحانیون، سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، اظهار کرد: در بسیاری از مکان ها تشنگی معنوی در مردم ایجاد شده و نبود روحانیون را گمشده زندگی فکری و اجتماعی خود می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه طرح هجرت دارای مبنای قوی و عمیق است، اظهار داشت: بخشی از این طرح بشارت و بخشی دیگر انذار است.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که پیامبر(ص) در بدو تشکیل حکومت اسلامی انجام شد، تشکیل گروه های تبلیغی است و در این امر علی(ع) و صحابه پیامبر(ص) فرصتی پیدا کردند که در مأموریت تبلیغی اقداماتی انجام دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، طرح هجرت و استقبال روحانیون از این طرح را یک مهندسی فرهنگی در فضای جامعه دانست و اعلام کرد: در پدیده مهاجرت، افراد از روستاها به شهر می آیند، در حالی که در طرح هجرت روحانیون از شهر به روستا می روند.

حجت الاسلام لطفیان با تأکید بر اینکه باید پایبندی به معارف اسلامی تقویت شود، اضافه کرد: طرح هجرت سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اینکه در نقاطی که روحانیون مستقر هستند، شاهد تقویت فرهنگی هستیم، بیان داشت: در بسیاری از مکان ها تشنگی در مردم ایجاد شده و نبود روحانیون را گمشده زندگی فکری و اجتماعی خود می دانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی متذکر شد: گروه های جهادی زمانی می توانند تأثیرگذار باشند که جامع و تکمیل باشند، لذا انتظار ما از گروه های جهادی تحول فرهنگی است، که باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه تحول ایجاد شده باید دوسویه باشد یعنی هم از جانب مردم و هم از گروه های جهادی باشد، افزود: تبلیغ چهره به چهره پرنفوذ ترین و تأثیرگذار ترین رسانه در سطح دنیا و جهان است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه و طلاب باید برای پاسخگویی به نیازهای مردم همت به خرج دهند، خاطرنشان کرد: طلاب باید نسبت به نیازهای مردم آشنا باشند و مخاطبان خود را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha